Van egy gondom a kézifékkel. Mostanában azt csinálja, hogy behúzom és egy pár perc múlva kiold.
Már kétszer is elgurult, mi lehet a baj?
-
A baj nem túl nagy, csak az amit okozhat. A kézifékszelepeddel van a probléma. Ha meg akarsz győződni róla, húzd be a kéziféket, ékeld ki az autót, majd...
Bővebben
Érdeklődnék, hogy L60-as terepes autónál okoz e problémát, hogy elől 13/80X20-as hátul pedig 900X20-as abroncsok vannak felszerelve? A gumik közötti magasság elérés kb. 5 cm. - Kérdésed megválaszolásához hívjuk segítségül a mértant, tehát kerék fordulatonként 15,7cm kerületi különbség van. Az L...
Bővebben
Motor hiba miatt vontatni kellett az L60-ast. Miután elkészült a motor, kiderült az osztómű is rossz, pedig előtte jó volt. Van összefüggés vagy csupán véletlen? - Nagy valószínűséggel igen, van összefüggés ! Alábbi alapszabályokat jobb ha megjegyezzük, ennél a típusnál: Vontatásnál a kardánte...
Bővebben
A kézifékszelepem alján eresztett a levegő. Kicseréltem egy felújítottra, de azzal is ugyan az a tünet. Leellenőrizték, azt mondták nincs baja, de kértem másikat és azzal is ereszt. Mi lehet a baj? - A kézifékszelep működése:
Feltermelt levegőnél a kézifékszelep alsó csövében állandó levegőnyo...
Bővebben
Billenős autónál emeld föl a platót és támaszd ki erre alkalmas eszközzel. Fix platós autónál sajnos nem volt cél a könnyen szerelhetőség, nem elég, hogy a leszedéshez, még az állításhoz is igen szűken mérték a helyet. A rögzítés oldása után sem tudjuk egyben kiszedni kompletten a vezérlő egységet...
Bővebben
Olyan problémám lenne hogy amikor bekapcsolom az összkerék hajtást akkor nagyon szökik a levegő és a váltó tetején jön ki. Ez gondolom az O-gyűrűk hibájából adódik. A kérdésem hogy ennek a javításához csak azt a kis fedelet kell levenni amibe belecsatlakozik a levegőcső? Ha igen akkor ehhez kell...
Bővebben
Hogyan állapíthatom meg a hibát ha az EP szelepek nem működnek?
-
Az EP szelep két fontos részből áll. Az elektromos mágnesből vagy tekercsből és a mechanikus szelepből.
Az EP szelepet ellenőrizzük le úgy, hogy egyik pólusára pozitív a másik pólusára negatív 24v-os áramot adunk. A jól működ...
Bővebben
Ha a kuplungtárcsáról lekopott a betét akkor érdemes tenni rá újat vagy jobb a komplett csere? - A kuplung tárcsa gyakori hibája, hogy az agy részében a rugók és a rugó terelők eltörnek, elkopnak. Ha ezeknek nincs bajuk, érdemes gyári német betétet felszegecseltetni, ha árban kijössz az új tár...
Bővebben
A kormánymű kiszedésénél van valami amire érdemes oda figyelni, mert megkönnyíti a visszaszerelést? - Igen, van. Ha nem szükséges levenni az irányítókart, akkor inkább a tolórúd gömbfejét üsd ki az irányítókarból, mert szétütheted a kormánymű belsejét, ha nincs kitámasztva a pitman tengely. Ha...
Bővebben
Ha vontatás előtt az osztómű még jó volt, és vontatás után valamelyik tartományban nincs megfelelő meghajtás, akkor már késő erről beszélni, a baj már megtörtént, aminek az oka nagy valószínűséggel az, hogy az osztómű a vontatás közben alsó tartományban maradt.
Ilyenkor az áttétel a bolygóművön...
Bővebben
Ha nagyobb távolságú vontatásra kerül a sor, nem elegendő csak beülni az autóba és követni az előttük haladót. Néhány apró dolog figyelmen kívül hagyása súlyos kiadásba kerülhet.
Ha a motor üzemképes, és a levegőrendszer is hibátlan akkor csak egyszerűen oldjuk a kézifékkart és a váltókart föls...
Bővebben
Mikor leszedtem a hátsó kerekeket, csak a kerékanya mögött volt rugósgyűrű, én viszont raktam a belső kerék és a fékdob közé is. A W50-es Ifámon is volt. - Nem tarom jó ötletnek. Gyakran találkozom hasonló megoldással, nyilván egyértelműnek látszik a w50-es Ifa után. De ez L60-as és gyárilag s...
Bővebben