Van egy gondom a kézifékkel. Mostanában azt csinálja, hogy behúzom és egy pár perc múlva kiold.
Már kétszer is elgurult, mi lehet a baj?
-
A baj nem túl nagy, csak az amit okozhat. A kézifékszelepeddel van a probléma. Ha meg akarsz győződni róla, húzd be a kéziféket, ékeld ki az autót, majd...
Bővebben
A kézifékszelepem alján eresztett a levegő. Kicseréltem egy felújítottra, de azzal is ugyan az a tünet. Leellenőrizték, azt mondták nincs baja, de kértem másikat és azzal is ereszt. Mi lehet a baj? - A kézifékszelep működése:
Feltermelt levegőnél a kézifékszelep alsó csövében állandó levegőnyo...
Bővebben
Tudtad-e? Hogy a kézifékszelep valójában nem kettő, hanem három állású, amelynek harmadik állása a pótkocsifék ellenőrzésére szolgál?! - Az első két állást valószínű mindenki ismeri. Előre tolva a vontató jármű rögzítőféke és a pótkocsi üzemiféke oldva. Hátra felé húzva reteszelésig, az L60-as...
Bővebben
Ha pótkocsit vontatok, milyen állásban kell lennie hátul a levegőcsapoknak, hogy a pótkocsin a fék helyesen működjön?
-
Ha nem vontatsz pótkocsit, a csapok lehetőleg legyenek elzárva, így fölöslegesen nem működik az 1-körös pótkocsi vezérlőszelep.
Ha 2-körös pótkocsit vontatsz, nem kell kin...
Bővebben
Egykörös pótkocsit vontatok, a csapok is nyitva vannak, még sem működik a pótkocsin a fék.
-
Sok vizsgálatot itt nem említek, ami ugyan összefüggésben van a pótkocsi fékkel, azonban azok hibát produkálnak magán a gépesen is, ezért azokat a hibákat az Ifán is észrevennéd.
Tehát tegyük föl, h...
Bővebben