Kormánymű kiszedése
A kormánymű kiszedésénél van valami amire érdemes oda figyelni, mert megkönnyíti a visszaszerelést?
-
Igen, van. Ha nem szükséges levenni az irányítókart, akkor inkább a tolórúd gömbfejét üsd ki az irányítókarból, mert szétütheted a kormánymű belsejét, ha nincs kitámasztva a pitman tengely. Ha mégis le kell venni, akkor leveheted a helyén is a pitmantegelyről, de akkor ki kell támasztanod a tengelyt, nehogy az addig jó kormányművet ezzel rontsd el vagy okozz egy újabb hibát.
Ha szétszedés előtt a hiraulikus véghatárolások rendben a helyükön voltak (mindkét irányban ütközésig viszi a szervó a forgóagyat de attól nem tovább) akkor is érdemes szétszedéskor az irányítókar jelölését ellenőrizni a pitman tengelyhez, vagy jelöld össze őket. Ugyanis nem ritkaság, hogy nincsenek jelen és a rosszul rárakott irányítókarhoz van beállítva a véghatárolás, így az mikor visszarakásnál a helyére kerül fogod majd tapasztalni, hogy egyik irányban nem fordít eleget, viszont a másik irányba akár el is hajlíthatja a szervó az irányítókart (ami gyárilag egyébként is be van hajlítva).
Visszarakásnál jól jöhet ha leszedés előtt bejelölöd a kormánycsukló és kormánytengely helyzetét is, hogy a kormányküllőd ugyanúgy álljon.
A két olajcsövet hollandernél kösd le és dugózd le, hogy az olaj ne folyjon ki.
A négy fölfogatócsavarból 3-at könnyen kiszedheted. Az alsó-első csavarhoz csak spéci kulccsal férsz hozzá, ezt kiválthatod egy 30-as dugókulcsra hegesztett erős keresztszárral.