Van egy gondom a kézifékkel. Mostanában azt csinálja, hogy behúzom és egy pár perc múlva kiold.
Már kétszer is elgurult, mi lehet a baj?
-
A baj nem túl nagy, csak az amit okozhat. A kézifékszelepeddel van a probléma. Ha meg akarsz győződni róla, húzd be a kéziféket, ékeld ki az autót, majd...
Bővebben
A sebváltó szelepek működése ellentétes, vagyis mikor az egyik kapcsol a másik elereszt és fordítva. A sebváltókar oldalirányú átváltásánál mind két irányban szisszenő hang hallható. Viszont a sebváltókar erőteljes előre nyomásánál és hátrahúzásánál a szelepeknek nem kellene sziszegni illetve azok...
Bővebben
Motor:
Típus 6 VD 13,5/12 SRF
Működési elv 4 ütemű dízelmotor közvetlen befecskendezéssel
Hengerek száma 6
Furat 120mm
Löket 135mm
Henger űrtartalom 9,160 l
sűrítési viszony 1:18
Forgásirány bal(az erőleadó oldalra nézve)
Hasznos teljesítmény 132kW
Névleges fordulatszám...
Bővebben
A kézifékszelepem alján eresztett a levegő. Kicseréltem egy felújítottra, de azzal is ugyan az a tünet. Leellenőrizték, azt mondták nincs baja, de kértem másikat és azzal is ereszt. Mi lehet a baj? - A kézifékszelep működése:
Feltermelt levegőnél a kézifékszelep alsó csövében állandó levegőnyo...
Bővebben
Hogyan állapíthatom meg a hibát ha az EP szelepek nem működnek?
-
Az EP szelep két fontos részből áll. Az elektromos mágnesből vagy tekercsből és a mechanikus szelepből.
Az EP szelepet ellenőrizzük le úgy, hogy egyik pólusára pozitív a másik pólusára negatív 24v-os áramot adunk. A jól működ...
Bővebben
Hogyan lehet megállapítani a kompresszorról, szétszedés nélkül, hogy melyik fajta szeleppel szerelték?
-
Az L60-as kompresszorokat két féle hengerfejjel szerelték.
Számoljuk meg, hogy a hengerre szerelt hengerfej hány tagból áll (a hengert ne számoljuk bele).
A fölső két tag minden esetben...
Bővebben
Tudtad-e? Hogy a kézifékszelep valójában nem kettő, hanem három állású, amelynek harmadik állása a pótkocsifék ellenőrzésére szolgál?! - Az első két állást valószínű mindenki ismeri. Előre tolva a vontató jármű rögzítőféke és a pótkocsi üzemiféke oldva. Hátra felé húzva reteszelésig, az L60-as...
Bővebben
Ha pótkocsit vontatok, milyen állásban kell lennie hátul a levegőcsapoknak, hogy a pótkocsin a fék helyesen működjön?
-
Ha nem vontatsz pótkocsit, a csapok lehetőleg legyenek elzárva, így fölöslegesen nem működik az 1-körös pótkocsi vezérlőszelep.
Ha 2-körös pótkocsit vontatsz, nem kell kin...
Bővebben
Egykörös pótkocsit vontatok, a csapok is nyitva vannak, még sem működik a pótkocsin a fék.
-
Sok vizsgálatot itt nem említek, ami ugyan összefüggésben van a pótkocsi fékkel, azonban azok hibát produkálnak magán a gépesen is, ezért azokat a hibákat az Ifán is észrevennéd.
Tehát tegyük föl, h...
Bővebben