X

Mire ügyeljünk vontatásnál

Vissza az előző oldalra.
Címkék
1-körös, 190-195 bár, 2-körös, 3-körös, 6-os, adagoló, adatok, agy, alacsony, alapjárat, alkatr, alkatrrész, alkatrész, alsó, alvázszám, anya, befecskendezés, bendix, besül, betét, beállítás, biztonságiszelep, csap, csavar, csere, datok, dugattyú, dugattyű, eldugul, elereszt, elgurul, ellenőr, elromlik, elromlott, előtöltés, ep szelep, ereszt, erő, erősít, eszik, fedél, feltöltés, fogas, fogaskoszorú, fogyasztás, folyik, fontos, forgatónyomaték, furat, fék, fékbetét, fékdob, fékhenger, fékmunkahenger, fékpofa, fékszelep, fölső, főlső, gumiméret, gyújtás, gyűrű, gázolaj, hajtóműolaj, hatos, helye, henger, hengerfej, hiba, hibás, hol talál, ház, hüvely, index, indító, irány, izzít, javít, javítás, jelző, kapcsoló, kartergáz, kemény, kerék, kerékfékhenger, keréktőcsavar, kevés, kinyomó, kiold, kiszedése, kiszerelés, kompr, kompresszor, kopott, kormány, kormánymű, koszorú, kulissza, kuplung, kuplungtárcsa, kábel, kézi, kézifék, kézifék henger, kézifékszelep, körös, különböző, l60-as, l60.fűtéscsap.fűtés, lamella, lehúzás, levegő, levegőcsap, levegőszelep, levegőszűrő, lámpa, légszűrő, légszűrőbetét, löket, magasság, megállapítás, megég, motor, motorolaj, motorolajszűrő, motorszám, munkahenger, , működés, műszaki, nem alszik el, nem emel ki, nem jön le, nyomaték, nyomás, nívópálca, olaj, olajcsere, olajnyomás, olajszint, omega, osztó, osztómű, perem, persely, pofa, porlasztó, pólus, pótkocsi, ragad, relé, reped, rossz, rugó, rugóerőtároló, rugós, rugósgyűrű, rögzítő, rögzítőfék, sebesség, sebváltó, sokat, sorrend, szakad, szegecs, szelep, szelephézag, szerel, szerelés, szerkezet, szerl, szervó, szilánk, szivattyú, szrerel, szétszedés, szökik, szűrő, szűrőház, sűl, tegely, teljesítmény, terep, terepes, terepváltó, termel, tárcsa, tárol, tároló, típus, tökremegy, törik, veszting, vezérlő, villog, villogó, világít, vizsgálat, vontat, vontatás, váltó, váltókar, áram, áramtalanító, átmérő, ég, önindító, útszelep, üzemanyag, üzemi,

 

Motor hiba miatt vontatni kellett az L60-ast. Miután elkészült a motor, kiderült az osztómű is rossz, pedig előtte jó volt. Van összefüggés vagy csupán véletlen?

-

Nagy valószínűséggel igen, van összefüggés !
Alábbi alapszabályokat jobb ha megjegyezzük, ennél a típusnál:
Vontatásnál a kardántengelyt vegyük le az első és a hátsó tengelyről, (vagy teljesen).
Ez csak abban az esetben mellőzhető, ha a váltókar a fölső tartományban volt, megállás után, amikor a levegőrendszer üzemnyomása még megfelelő volt. Ha pedig a vontatás megkezdéséig a levegőnyomás 7bár fölött maradt , illetve a levegőt a vonó járműről pótoljuk, akkor ott kell, hogy maradjon a váltókar a fölső tartományban az egész vontatási út alatt.
Nem muszáj levenni a kardán tengelyeket akkor sem, ha 50km-nél nem vontatunk messzebbre és ez alatt nem haladunk 40km/h-nál gyorsabban.
Ha egyikben sem vagyunk biztosak, inkább szedjük le a kardántengelyeket !
Ezek szabályok, az okot pedig félig meddig elolvashatod a
„Különböző Gumiméret Terepes L60ason ?” című leírásban, lejjebb, de konkrétan leírom nemsokára egy másik fejezetben, a „Mitől ment tönkre az osztómű, vontatás után?” címmel.