X

Olajcsere után a nívópálca szerint alacsony az olajszint

Back to previous page.
Tags
1-körös, 190-195 bár, 2-körös, 3-körös, 6-os, adagoló, adatok, agy, alacsony, alapjárat, alkatr, alkatrrész, alkatrész, alsó, alvázszám, anya, befecskendezés, bendix, besül, betét, beállítás, biztonságiszelep, csap, csavar, csere, datok, dugattyú, dugattyű, eldugul, elereszt, elgurul, ellenőr, elromlik, elromlott, előtöltés, ep szelep, ereszt, erő, erősít, eszik, fedél, feltöltés, fogas, fogaskoszorú, fogyasztás, folyik, fontos, forgatónyomaték, furat, fék, fékbetét, fékdob, fékhenger, fékmunkahenger, fékpofa, fékszelep, fölső, főlső, gumiméret, gyújtás, gyűrű, gázolaj, hajtóműolaj, hatos, helye, henger, hengerfej, hiba, hibás, hol talál, ház, hüvely, index, indító, irány, izzít, javít, javítás, jelző, kapcsoló, kartergáz, kemény, kerék, kerékfékhenger, keréktőcsavar, kevés, kinyomó, kiold, kiszedése, kiszerelés, kompr, kompresszor, kopott, kormány, kormánymű, koszorú, kulissza, kuplung, kuplungtárcsa, kábel, kézi, kézifék, kézifék henger, kézifékszelep, körös, különböző, l60-as, l60.fűtéscsap.fűtés, lamella, lehúzás, levegő, levegőcsap, levegőszelep, levegőszűrő, lámpa, légszűrő, légszűrőbetét, löket, magasság, megállapítás, megég, motor, motorolaj, motorolajszűrő, motorszám, munkahenger, , működés, műszaki, nem alszik el, nem emel ki, nem jön le, nyomaték, nyomás, nívópálca, olaj, olajcsere, olajnyomás, olajszint, omega, osztó, osztómű, perem, persely, pofa, porlasztó, pólus, pótkocsi, ragad, relé, reped, rossz, rugó, rugóerőtároló, rugós, rugósgyűrű, rögzítő, rögzítőfék, sebesség, sebváltó, sokat, sorrend, szakad, szegecs, szelep, szelephézag, szerel, szerelés, szerkezet, szerl, szervó, szilánk, szivattyú, szrerel, szétszedés, szökik, szűrő, szűrőház, sűl, tegely, teljesítmény, terep, terepes, terepváltó, termel, tárcsa, tárol, tároló, típus, tökremegy, törik, veszting, vezérlő, villog, villogó, világít, vizsgálat, vontat, vontatás, váltó, váltókar, áram, áramtalanító, átmérő, ég, önindító, útszelep, üzemanyag, üzemi,

 

Mitől van az, ha olajcsere után feltöltöm olajjal a motort, 30l-nél is több kell bele, hogy a nívópálca szerint jó legyen az olajszint.

-

1. Ellenőrizzük a nívópálcát, amelynek teljes hossza 1090mm kell, hogy legyen
2. Emeljük fel a fülkét és az adagoló mellett a nívópálcavezetőt mozgassuk meg könnyedén oldalirányba. Ha ez az elmozdulás nagyobb 1-2cm-nél akkor biztosak lehetünk abban, hogy a pálcaház nincs a helyén, attól akár 2-3cm-el magasabban lehet. Ennek eredményeképpen a nívópálca az olajszintet magasabbra mutatja, ami a karter alakjának köszönhetően ebben a magasságban akár 10-15 liter többletet jelent.
3. Ezután húzzuk kijjebb a pálcát 10-15 cm-el, és menjünk az autó alá, akkor is ha a pálcavezető nem lóg. Az olajteknő oldalán láthatjuk a pálcavezetőt, egy gumicső és két bilincs által rögzítve. Lazítsuk le mindkét bilincset toljuk ki a helyéről a gumicsövet és a vezetőt.
4. A perselyt ami a karter oldalából kilóg fogó segítségével ellenőrizzük, hogy nem lóg-e. Illetve kalapács segítségével, óvatosan és gyengén föntről lefelé ütögetve a perselyt, lefelé ne mozduljon el. Ha a persely nem áll fixen és a magassága is könnyen változtatható, a tünetet orvosolni kell. Ügyes szakember méretpontos perselyt készíthet bele, ami nem túl költséges. Vagy olajteknő csere.
5. A gumicsövet szükség szerint cseréljük, és toljuk följebb a vezető aljától annyira, hogy az alsó részén a kisebb vastagságú lépcső teljesen léthatóvá váljon. Toljuk be a pálcavezetőt a helyére úgy, hogy a vezető keskenyebb része a perselybe teljesen eltűnjön (a vezető ebben az esetben a helyére került) és a nívópálca már a valós értéket mutatja.
6. Húzzuk le a gumicsövet a helyére és szorítsuk meg a bilincseket úgy, hogy meghúzás közben egyik kézzel a pálcát folyamatosan tartsuk a helyén. Figyelem ! Minél vastagabb gumicsövet használunk, meghúzás közben annál magasabbra tolja a vezetőt a gumi torzulása, tehát még itt is elérhetünk egy pár mm csalást. Akkor van jól a helyén a vezető, ha föntről lefelé erőteljes tolásra nem érezhető a vezetőn rugalmasság

A másik módszer, ami nem a hiba javításra irányul, a lusta módszer:

Olajcsere után töltsük fel a rendszert 25 l motorolajjal. Vízszintes helyen, a motor beindítása, leállítása és legalább 5 perc várakozás után ellenőrizzük az olajszintet. Amit látunk a nívópálcán lesz az aktuális maximális olajszint, tehát utántöltést nem igényel. Minden ellenőrzés során ehhez a szinthez viszonyítsunk és járjunk el.

Én az első nehezebb verziót ajánlom !

(a 25l-es feltöltési adat senkit ne zavarjon meg, én minden olajcserénél ennyit töltök a motorba, ez a pálcán csupán pár mm-t jelent, ártani pedig ez a mennyiség semmiféleképpen nem árt inkább használ , főleg egy terepes autónál akik nem csak autópályán járnak)