Olajcsere után a nívópálca szerint alacsony az olajszint
Mitől van az, ha olajcsere után feltöltöm olajjal a motort, 30l-nél is több kell bele, hogy a nívópálca szerint jó legyen az olajszint.
-
1. Ellenőrizzük a nívópálcát, amelynek teljes hossza 1090mm kell, hogy legyen
2. Emeljük fel a fülkét és az adagoló mellett a nívópálcavezetőt mozgassuk meg könnyedén oldalirányba. Ha ez az elmozdulás nagyobb 1-2cm-nél akkor biztosak lehetünk abban, hogy a pálcaház nincs a helyén, attól akár 2-3cm-el magasabban lehet. Ennek eredményeképpen a nívópálca az olajszintet magasabbra mutatja, ami a karter alakjának köszönhetően ebben a magasságban akár 10-15 liter többletet jelent.
3. Ezután húzzuk kijjebb a pálcát 10-15 cm-el, és menjünk az autó alá, akkor is ha a pálcavezető nem lóg. Az olajteknő oldalán láthatjuk a pálcavezetőt, egy gumicső és két bilincs által rögzítve. Lazítsuk le mindkét bilincset toljuk ki a helyéről a gumicsövet és a vezetőt.
4. A perselyt ami a karter oldalából kilóg fogó segítségével ellenőrizzük, hogy nem lóg-e. Illetve kalapács segítségével, óvatosan és gyengén föntről lefelé ütögetve a perselyt, lefelé ne mozduljon el. Ha a persely nem áll fixen és a magassága is könnyen változtatható, a tünetet orvosolni kell. Ügyes szakember méretpontos perselyt készíthet bele, ami nem túl költséges. Vagy olajteknő csere.
5. A gumicsövet szükség szerint cseréljük, és toljuk följebb a vezető aljától annyira, hogy az alsó részén a kisebb vastagságú lépcső teljesen léthatóvá váljon. Toljuk be a pálcavezetőt a helyére úgy, hogy a vezető keskenyebb része a perselybe teljesen eltűnjön (a vezető ebben az esetben a helyére került) és a nívópálca már a valós értéket mutatja.
6. Húzzuk le a gumicsövet a helyére és szorítsuk meg a bilincseket úgy, hogy meghúzás közben egyik kézzel a pálcát folyamatosan tartsuk a helyén. Figyelem ! Minél vastagabb gumicsövet használunk, meghúzás közben annál magasabbra tolja a vezetőt a gumi torzulása, tehát még itt is elérhetünk egy pár mm csalást. Akkor van jól a helyén a vezető, ha föntről lefelé erőteljes tolásra nem érezhető a vezetőn rugalmasság
A másik módszer, ami nem a hiba javításra irányul, a lusta módszer:
Olajcsere után töltsük fel a rendszert 25 l motorolajjal. Vízszintes helyen, a motor beindítása, leállítása és legalább 5 perc várakozás után ellenőrizzük az olajszintet. Amit látunk a nívópálcán lesz az aktuális maximális olajszint, tehát utántöltést nem igényel. Minden ellenőrzés során ehhez a szinthez viszonyítsunk és járjunk el.
Én az első nehezebb verziót ajánlom !
(a 25l-es feltöltési adat senkit ne zavarjon meg, én minden olajcserénél ennyit töltök a motorba, ez a pálcán csupán pár mm-t jelent, ártani pedig ez a mennyiség semmiféleképpen nem árt inkább használ , főleg egy terepes autónál akik nem csak autópályán járnak)