Kompresszor nehezen termeli a levegőt
most vásároltam egy l60 4x4 billencs ifát,és igazábol nem ismerem ezt a tipust. elsö kérdésem,hogy a négyutas szelep egyforma mindegyik l60-on? kompresszor nehezen termeli a levegöt és a légtartálybol olaj csöpög és nyomja ki az olajat a szervotartálybol? nem tudom van-e összefüggés ezek a hibák között ? kormány szivattyú a kompresszoron van ha jol látom. ha valaki tud nekem segiteni azt megköszönöm
-
Kezdjük az egyszerűbbekkel
1. Ha a háromkörös szelepre gondoltál, ami ezen nem 4 körös, akkor igen mindegyiken ilyen van.
2. Igen jól látod a szervószivattyú a kompresszoron van, rajta keresztül van meghajtva.
3. Ha a szervótartályból folyik az olaj, hát azt nem a kompresszor okozza. A kompresszor forgattyúsházában amúgy sem alakulhat ki számottevő nyomás. A hiba furcsa mód nem a nyomásnak, hanem a vákuumnak köszönhető. Ugyanis a szervószivattyú szívó oldalába, illetve a résolaj visszavezető csatornába levegő kerül, a fogaskerékszivattyú a levegőt és az olajat jól összekeveri. A habzó olaj mindig nagyobb térfogatú a sok levegő buborék miatt, ezért ki is folyik a szűrőtartály tetején. Tehát elsőként a szívócső átvizsgálása, fontos hogy ne legyen laza és ne legyen puha, hogy a vákuumtól ne tudjon összelapulni. Ha ezek rendben, akkor szervószivattyú javítása vagy cseréje.
4. Nem sok összefüggés van a hibák között legfeljebb egyet említhetünk, ha a kompresszor dugattyú besült a gyűrűk megragadnak a henger megsérül, akkor nehezen termeli a levegőt és nagy mennyiségű olaj távozik a légtartályból és a lefújószelep alján. De ismerve a típust ezt akkor is megteszi ha a kompresszor nem sérült. Sajnos sokan számolhatnak be a kompresszor olajfogyasztásáról, de nagyon kevés esetben fordul elő az általam fent említett hiba.
5. Ami inkább az esetek 99%-ában előfordul, hogy elégnek a szelepek illetve lamellák a kompresszor hengerfejben. Néha kiég a hengerfej tömítés és néha megreped a cső nyakban a kompresszornál, vagy ha van rajta puffertartály, gyakran az reped szét. Azon kívül lehet nagy mennyiségű levegő eresztésed bárhol a rendszerben azokat később tárgyalhatjuk, ha nem sikerült megtalálni a hibát. De ha a tünet az, hogy 5,5 bár környékéig lassan termeli a levegőt a kompresszor és innen a nyomást magas fordulaton is csak lassan képes lefújásig termelni, akkor szinte biztos, hogy elégett a szelep.
6. A kompresszor kisebb mértékű olajfogyasztását pedig vagy eltűrőd,- mivel javítási költségét tekintve meghaladja az általa okozott kár értékét- vagy felújíttatod, vagy kicseréled. Az esetek 99%-ában az első verziót tapasztalom.