X

Kompresszor nehezen termeli a levegőt

Vissza az előző oldalra.
Címkék
1-körös, 190-195 bár, 2-körös, 3-körös, 6-os, adagoló, adatok, agy, alacsony, alapjárat, alkatr, alkatrrész, alkatrész, alsó, alvázszám, anya, befecskendezés, bendix, besül, betét, beállítás, biztonságiszelep, csap, csavar, csere, datok, dugattyú, dugattyű, eldugul, elereszt, elgurul, ellenőr, elromlik, elromlott, előtöltés, ep szelep, ereszt, erő, erősít, eszik, fedél, feltöltés, fogas, fogaskoszorú, fogyasztás, folyik, fontos, forgatónyomaték, furat, fék, fékbetét, fékdob, fékhenger, fékmunkahenger, fékpofa, fékszelep, fölső, főlső, gumiméret, gyújtás, gyűrű, gázolaj, hajtóműolaj, hatos, helye, henger, hengerfej, hiba, hibás, hol talál, ház, hüvely, index, indító, irány, izzít, javít, javítás, jelző, kapcsoló, kartergáz, kemény, kerék, kerékfékhenger, keréktőcsavar, kevés, kinyomó, kiold, kiszedése, kiszerelés, kompr, kompresszor, kopott, kormány, kormánymű, koszorú, kulissza, kuplung, kuplungtárcsa, kábel, kézi, kézifék, kézifék henger, kézifékszelep, körös, különböző, l60-as, l60.fűtéscsap.fűtés, lamella, lehúzás, levegő, levegőcsap, levegőszelep, levegőszűrő, lámpa, légszűrő, légszűrőbetét, löket, magasság, megállapítás, megég, motor, motorolaj, motorolajszűrő, motorszám, munkahenger, , működés, műszaki, nem alszik el, nem emel ki, nem jön le, nyomaték, nyomás, nívópálca, olaj, olajcsere, olajnyomás, olajszint, omega, osztó, osztómű, perem, persely, pofa, porlasztó, pólus, pótkocsi, ragad, relé, reped, rossz, rugó, rugóerőtároló, rugós, rugósgyűrű, rögzítő, rögzítőfék, sebesség, sebváltó, sokat, sorrend, szakad, szegecs, szelep, szelephézag, szerel, szerelés, szerkezet, szerl, szervó, szilánk, szivattyú, szrerel, szétszedés, szökik, szűrő, szűrőház, sűl, tegely, teljesítmény, terep, terepes, terepváltó, termel, tárcsa, tárol, tároló, típus, tökremegy, törik, veszting, vezérlő, villog, villogó, világít, vizsgálat, vontat, vontatás, váltó, váltókar, áram, áramtalanító, átmérő, ég, önindító, útszelep, üzemanyag, üzemi,

 

most vásároltam egy l60 4x4 billencs ifát,és igazábol nem ismerem ezt a tipust. elsö kérdésem,hogy a négyutas szelep egyforma mindegyik l60-on? kompresszor nehezen termeli a levegöt és a légtartálybol olaj csöpög és nyomja ki az olajat a szervotartálybol? nem tudom van-e összefüggés ezek a hibák között ? kormány szivattyú a kompresszoron van ha jol látom. ha valaki tud nekem segiteni azt megköszönöm

-

 

Kezdjük az egyszerűbbekkel
1. Ha a háromkörös szelepre gondoltál, ami ezen nem 4 körös, akkor igen mindegyiken ilyen van.
2. Igen jól látod a szervószivattyú a kompresszoron van, rajta keresztül van meghajtva.
3. Ha a szervótartályból folyik az olaj, hát azt nem a kompresszor okozza. A kompresszor forgattyúsházában amúgy sem alakulhat ki számottevő nyomás. A hiba furcsa mód nem a nyomásnak, hanem a vákuumnak köszönhető. Ugyanis a szervószivattyú szívó oldalába, illetve a résolaj visszavezető csatornába levegő kerül, a fogaskerékszivattyú a levegőt és az olajat jól összekeveri. A habzó olaj mindig nagyobb térfogatú a sok levegő buborék miatt, ezért ki is folyik a szűrőtartály tetején. Tehát elsőként a szívócső átvizsgálása, fontos hogy ne legyen laza és ne legyen puha, hogy a vákuumtól ne tudjon összelapulni. Ha ezek rendben, akkor szervószivattyú javítása vagy cseréje.
4. Nem sok összefüggés van a hibák között legfeljebb egyet említhetünk, ha a kompresszor dugattyú besült a gyűrűk megragadnak a henger megsérül, akkor nehezen termeli a levegőt és nagy mennyiségű olaj távozik a légtartályból és a lefújószelep alján. De ismerve a típust ezt akkor is megteszi ha a kompresszor nem sérült. Sajnos sokan számolhatnak be a kompresszor olajfogyasztásáról, de nagyon kevés esetben fordul elő az általam fent említett hiba.
5. Ami inkább az esetek 99%-ában előfordul, hogy elégnek a szelepek illetve lamellák a kompresszor hengerfejben. Néha kiég a hengerfej tömítés és néha megreped a cső nyakban a kompresszornál, vagy ha van rajta puffertartály, gyakran az reped szét. Azon kívül lehet nagy mennyiségű levegő eresztésed bárhol a rendszerben azokat később tárgyalhatjuk, ha nem sikerült megtalálni a hibát. De ha a tünet az, hogy 5,5 bár környékéig lassan termeli a levegőt a kompresszor és innen a nyomást magas fordulaton is csak lassan képes lefújásig termelni, akkor szinte biztos, hogy elégett a szelep.
6. A kompresszor kisebb mértékű olajfogyasztását pedig vagy eltűrőd,- mivel javítási költségét tekintve meghaladja az általa okozott kár értékét- vagy felújíttatod, vagy kicseréled. Az esetek 99%-ában az első verziót tapasztalom.