X

Mire figyeljünk az L60-as motorolaj cseréjénél

Back to previous page.
Tags
1-körös, 190-195 bár, 2-körös, 3-körös, 6-os, adagoló, adatok, agy, alacsony, alapjárat, alkatr, alkatrrész, alkatrész, alsó, alvázszám, anya, befecskendezés, bendix, besül, betét, beállítás, biztonságiszelep, csap, csavar, csere, datok, dugattyú, dugattyű, eldugul, elereszt, elgurul, ellenőr, elromlik, elromlott, előtöltés, ep szelep, ereszt, erő, erősít, eszik, fedél, feltöltés, fogas, fogaskoszorú, fogyasztás, folyik, fontos, forgatónyomaték, furat, fék, fékbetét, fékdob, fékhenger, fékmunkahenger, fékpofa, fékszelep, fölső, főlső, gumiméret, gyújtás, gyűrű, gázolaj, hajtóműolaj, hatos, helye, henger, hengerfej, hiba, hibás, hol talál, ház, hüvely, index, indító, irány, izzít, javít, javítás, jelző, kapcsoló, kartergáz, kemény, kerék, kerékfékhenger, keréktőcsavar, kevés, kinyomó, kiold, kiszedése, kiszerelés, kompr, kompresszor, kopott, kormány, kormánymű, koszorú, kulissza, kuplung, kuplungtárcsa, kábel, kézi, kézifék, kézifék henger, kézifékszelep, körös, különböző, l60-as, l60.fűtéscsap.fűtés, lamella, lehúzás, levegő, levegőcsap, levegőszelep, levegőszűrő, lámpa, légszűrő, légszűrőbetét, löket, magasság, megállapítás, megég, motor, motorolaj, motorolajszűrő, motorszám, munkahenger, , működés, műszaki, nem alszik el, nem emel ki, nem jön le, nyomaték, nyomás, nívópálca, olaj, olajcsere, olajnyomás, olajszint, omega, osztó, osztómű, perem, persely, pofa, porlasztó, pólus, pótkocsi, ragad, relé, reped, rossz, rugó, rugóerőtároló, rugós, rugósgyűrű, rögzítő, rögzítőfék, sebesség, sebváltó, sokat, sorrend, szakad, szegecs, szelep, szelephézag, szerel, szerelés, szerkezet, szerl, szervó, szilánk, szivattyú, szrerel, szétszedés, szökik, szűrő, szűrőház, sűl, tegely, teljesítmény, terep, terepes, terepváltó, termel, tárcsa, tárol, tároló, típus, tökremegy, törik, veszting, vezérlő, villog, villogó, világít, vizsgálat, vontat, vontatás, váltó, váltókar, áram, áramtalanító, átmérő, ég, önindító, útszelep, üzemanyag, üzemi,

Nem rég vettem egy L60-as Ifát. Mikor motorolajat cseréltem és szűrőt, a szűrőházban csak egy rugó volt a betéten kívül. Nem kellene a rugó és a betét közé valamilyen alátét is?

-

Igen van egy tömítő sapka, ami fontos, hogy nem csak egy egyszerű alátét.
Az eredeti alkatrész 2db O-gyűrű segítségével zárja le az olaj áramlását a tengelyre és a szűrőbetétre, ezáltal megakadályozva a szűretlen olaj belekerülését az olajcsatornákba. Ezek a tömítősapkák vagy közbetét darabok, szűrőbetét cserénél gyakran beleszorulnak a szűrőbetétbe, ezért fordulhat elő, hogy anélkül, hogy ezt a fontos alkatrészt észrevennék, gyakran a szemétben kötnek ki. Aztán jönnek az egyszerű alátétek, vagy még az sem, csak bele ejtik a szűrőt a pohárba, azon el sem gondolkodnak néhányan, vajon az olaj miért is menne át a szűrő rostjain, mikor a betét és a tengely között ott marad egy hatalmas rés, amin ellenállás nélkül átfolyhat az olaj. Ez esetben a szűrőbetétet csak az olajban áztatjuk, míg az olajat szűretlenül forgatja a motor.
Tehát a helyes sorrend szűrőpohár-rugó-tömítősapka-szűrőbetét.
És még egy fontos dolog, hogy a szűrőnek a fölső részénél is tömítenie kell. Ezt egy alumínium persely végzi, egy núttal amelyen O-gyűrű van. Ez a persely a szűrőház alsó részén van ahová a szűrőbetétet a pohárral fölcsavarozzuk. Ritkán előfordul, hogy ez a persely meglazul és kiesik. Ha ez nincs a helyén, akkor nem illeszti a betét fölső részét a helyére és nem zárja az olaj áramlását a szűrőbetét és a ház között.