Mire figyeljünk az L60-as motorolaj cseréjénél
Nem rég vettem egy L60-as Ifát. Mikor motorolajat cseréltem és szűrőt, a szűrőházban csak egy rugó volt a betéten kívül. Nem kellene a rugó és a betét közé valamilyen alátét is?
-
Igen van egy tömítő sapka, ami fontos, hogy nem csak egy egyszerű alátét.
Az eredeti alkatrész 2db O-gyűrű segítségével zárja le az olaj áramlását a tengelyre és a szűrőbetétre, ezáltal megakadályozva a szűretlen olaj belekerülését az olajcsatornákba. Ezek a tömítősapkák vagy közbetét darabok, szűrőbetét cserénél gyakran beleszorulnak a szűrőbetétbe, ezért fordulhat elő, hogy anélkül, hogy ezt a fontos alkatrészt észrevennék, gyakran a szemétben kötnek ki. Aztán jönnek az egyszerű alátétek, vagy még az sem, csak bele ejtik a szűrőt a pohárba, azon el sem gondolkodnak néhányan, vajon az olaj miért is menne át a szűrő rostjain, mikor a betét és a tengely között ott marad egy hatalmas rés, amin ellenállás nélkül átfolyhat az olaj. Ez esetben a szűrőbetétet csak az olajban áztatjuk, míg az olajat szűretlenül forgatja a motor.
Tehát a helyes sorrend szűrőpohár-rugó-tömítősapka-szűrőbetét.
És még egy fontos dolog, hogy a szűrőnek a fölső részénél is tömítenie kell. Ezt egy alumínium persely végzi, egy núttal amelyen O-gyűrű van. Ez a persely a szűrőház alsó részén van ahová a szűrőbetétet a pohárral fölcsavarozzuk. Ritkán előfordul, hogy ez a persely meglazul és kiesik. Ha ez nincs a helyén, akkor nem illeszti a betét fölső részét a helyére és nem zárja az olaj áramlását a szűrőbetét és a ház között.
-
Igen van egy tömítő sapka, ami fontos, hogy nem csak egy egyszerű alátét.
Az eredeti alkatrész 2db O-gyűrű segítségével zárja le az olaj áramlását a tengelyre és a szűrőbetétre, ezáltal megakadályozva a szűretlen olaj belekerülését az olajcsatornákba. Ezek a tömítősapkák vagy közbetét darabok, szűrőbetét cserénél gyakran beleszorulnak a szűrőbetétbe, ezért fordulhat elő, hogy anélkül, hogy ezt a fontos alkatrészt észrevennék, gyakran a szemétben kötnek ki. Aztán jönnek az egyszerű alátétek, vagy még az sem, csak bele ejtik a szűrőt a pohárba, azon el sem gondolkodnak néhányan, vajon az olaj miért is menne át a szűrő rostjain, mikor a betét és a tengely között ott marad egy hatalmas rés, amin ellenállás nélkül átfolyhat az olaj. Ez esetben a szűrőbetétet csak az olajban áztatjuk, míg az olajat szűretlenül forgatja a motor.
Tehát a helyes sorrend szűrőpohár-rugó-tömítősapka-szűrőbetét.
És még egy fontos dolog, hogy a szűrőnek a fölső részénél is tömítenie kell. Ezt egy alumínium persely végzi, egy núttal amelyen O-gyűrű van. Ez a persely a szűrőház alsó részén van ahová a szűrőbetétet a pohárral fölcsavarozzuk. Ritkán előfordul, hogy ez a persely meglazul és kiesik. Ha ez nincs a helyén, akkor nem illeszti a betét fölső részét a helyére és nem zárja az olaj áramlását a szűrőbetét és a ház között.