X

Mire figyeljünk az L60-as Ifa vontatásánál?

Back to previous page.
Tags
1-körös, 190-195 bár, 2-körös, 3-körös, 6-os, adagoló, adatok, agy, alacsony, alapjárat, alkatr, alkatrrész, alkatrész, alsó, alvázszám, anya, befecskendezés, bendix, besül, betét, beállítás, biztonságiszelep, csap, csavar, csere, datok, dugattyú, dugattyű, eldugul, elereszt, elgurul, ellenőr, elromlik, elromlott, előtöltés, ep szelep, ereszt, erő, erősít, eszik, fedél, feltöltés, fogas, fogaskoszorú, fogyasztás, folyik, fontos, forgatónyomaték, furat, fék, fékbetét, fékdob, fékhenger, fékmunkahenger, fékpofa, fékszelep, fölső, főlső, gumiméret, gyújtás, gyűrű, gázolaj, hajtóműolaj, hatos, helye, henger, hengerfej, hiba, hibás, hol talál, ház, hüvely, index, indító, irány, izzít, javít, javítás, jelző, kapcsoló, kartergáz, kemény, kerék, kerékfékhenger, keréktőcsavar, kevés, kinyomó, kiold, kiszedése, kiszerelés, kompr, kompresszor, kopott, kormány, kormánymű, koszorú, kulissza, kuplung, kuplungtárcsa, kábel, kézi, kézifék, kézifék henger, kézifékszelep, körös, különböző, l60-as, l60.fűtéscsap.fűtés, lamella, lehúzás, levegő, levegőcsap, levegőszelep, levegőszűrő, lámpa, légszűrő, légszűrőbetét, löket, magasság, megállapítás, megég, motor, motorolaj, motorolajszűrő, motorszám, munkahenger, , működés, műszaki, nem alszik el, nem emel ki, nem jön le, nyomaték, nyomás, nívópálca, olaj, olajcsere, olajnyomás, olajszint, omega, osztó, osztómű, perem, persely, pofa, porlasztó, pólus, pótkocsi, ragad, relé, reped, rossz, rugó, rugóerőtároló, rugós, rugósgyűrű, rögzítő, rögzítőfék, sebesség, sebváltó, sokat, sorrend, szakad, szegecs, szelep, szelephézag, szerel, szerelés, szerkezet, szerl, szervó, szilánk, szivattyú, szrerel, szétszedés, szökik, szűrő, szűrőház, sűl, tegely, teljesítmény, terep, terepes, terepváltó, termel, tárcsa, tárol, tároló, típus, tökremegy, törik, veszting, vezérlő, villog, villogó, világít, vizsgálat, vontat, vontatás, váltó, váltókar, áram, áramtalanító, átmérő, ég, önindító, útszelep, üzemanyag, üzemi,



Ha nagyobb távolságú vontatásra kerül a sor, nem elegendő csak beülni az autóba és követni az előttük haladót. Néhány apró dolog figyelmen kívül hagyása súlyos kiadásba kerülhet.
Ha a motor üzemképes, és a levegőrendszer is hibátlan akkor csak egyszerűen oldjuk a kézifékkart és a váltókart fölső tartományba toljuk. Ezzel eleget is tettünk a legfontosabbaknak.
Egyszerűnek hangzik, de mi a helyzet, ha a levegőrendszer hibás, vagy a motor nem üzemképes?!
Ha emlékszünk arra, hogy a váltókart leállásnál milyen tartományban hagytuk, és biztosak is vagyunk abban,hogy fölső tartományban volt, még mikor a levegőnyomása a harmadik körön megvolt, akkor csak a kézifék kézi oldásával kel megbirkóznunk, (amit egy másik fejezetben leírok). Ugyanis a váltókar bármilyen tartományban is volt és a levegő a rendszerből elfogyott, akkor a váltókart hiába kapcsoljuk a tartományok között, az osztóműben ez a művelet nem fog működni levegő nélkül. Arra is ügyeljünk, ha a váltókart megmozdítjuk egy másik tartományba, és a levegő, pont lezárási értéken van, lehetséges, hogy csak egyetlen kapcsolásra elegendő a levegőnyomás, ilyenkor aztán jó lenne tudni, éppen akkor melyik tartományban is állt meg az osztóműben a kapcsológyűrű. Ha bizonytalanok vagyunk, inkább vegyük le az osztómű és a futómű közötti kardánt (kardánokat), abból még baj nem történt.
Hogy mégis milyen baj történhet ha az osztómű alsó tartományban marad, olvasd el a:
„Mitől ment tönkre az osztómű, vontatás után?” című fejezetet!