Mire figyeljünk az L60-as Ifa vontatásánál?
Ha nagyobb távolságú vontatásra kerül a sor, nem elegendő csak beülni az autóba és követni az előttük haladót. Néhány apró dolog figyelmen kívül hagyása súlyos kiadásba kerülhet.
Ha a motor üzemképes, és a levegőrendszer is hibátlan akkor csak egyszerűen oldjuk a kézifékkart és a váltókart fölső tartományba toljuk. Ezzel eleget is tettünk a legfontosabbaknak.
Egyszerűnek hangzik, de mi a helyzet, ha a levegőrendszer hibás, vagy a motor nem üzemképes?!
Ha emlékszünk arra, hogy a váltókart leállásnál milyen tartományban hagytuk, és biztosak is vagyunk abban,hogy fölső tartományban volt, még mikor a levegőnyomása a harmadik körön megvolt, akkor csak a kézifék kézi oldásával kel megbirkóznunk, (amit egy másik fejezetben leírok). Ugyanis a váltókar bármilyen tartományban is volt és a levegő a rendszerből elfogyott, akkor a váltókart hiába kapcsoljuk a tartományok között, az osztóműben ez a művelet nem fog működni levegő nélkül. Arra is ügyeljünk, ha a váltókart megmozdítjuk egy másik tartományba, és a levegő, pont lezárási értéken van, lehetséges, hogy csak egyetlen kapcsolásra elegendő a levegőnyomás, ilyenkor aztán jó lenne tudni, éppen akkor melyik tartományban is állt meg az osztóműben a kapcsológyűrű. Ha bizonytalanok vagyunk, inkább vegyük le az osztómű és a futómű közötti kardánt (kardánokat), abból még baj nem történt.
Hogy mégis milyen baj történhet ha az osztómű alsó tartományban marad, olvasd el a:
„Mitől ment tönkre az osztómű, vontatás után?” című fejezetet!