X

Kézifékszelep alján ereszt a levegő

Back to previous page.
Tags
1-körös, 190-195 bár, 2-körös, 3-körös, 6-os, adagoló, adatok, agy, alacsony, alapjárat, alkatr, alkatrrész, alkatrész, alsó, alvázszám, anya, befecskendezés, bendix, besül, betét, beállítás, biztonságiszelep, csap, csavar, csere, datok, dugattyú, dugattyű, eldugul, elereszt, elgurul, ellenőr, elromlik, elromlott, előtöltés, ep szelep, ereszt, erő, erősít, eszik, fedél, feltöltés, fogas, fogaskoszorú, fogyasztás, folyik, fontos, forgatónyomaték, furat, fék, fékbetét, fékdob, fékhenger, fékmunkahenger, fékpofa, fékszelep, fölső, főlső, gumiméret, gyújtás, gyűrű, gázolaj, hajtóműolaj, hatos, helye, henger, hengerfej, hiba, hibás, hol talál, ház, hüvely, index, indító, irány, izzít, javít, javítás, jelző, kapcsoló, kartergáz, kemény, kerék, kerékfékhenger, keréktőcsavar, kevés, kinyomó, kiold, kiszedése, kiszerelés, kompr, kompresszor, kopott, kormány, kormánymű, koszorú, kulissza, kuplung, kuplungtárcsa, kábel, kézi, kézifék, kézifék henger, kézifékszelep, körös, különböző, l60-as, l60.fűtéscsap.fűtés, lamella, lehúzás, levegő, levegőcsap, levegőszelep, levegőszűrő, lámpa, légszűrő, légszűrőbetét, löket, magasság, megállapítás, megég, motor, motorolaj, motorolajszűrő, motorszám, munkahenger, , működés, műszaki, nem alszik el, nem emel ki, nem jön le, nyomaték, nyomás, nívópálca, olaj, olajcsere, olajnyomás, olajszint, omega, osztó, osztómű, perem, persely, pofa, porlasztó, pólus, pótkocsi, ragad, relé, reped, rossz, rugó, rugóerőtároló, rugós, rugósgyűrű, rögzítő, rögzítőfék, sebesség, sebváltó, sokat, sorrend, szakad, szegecs, szelep, szelephézag, szerel, szerelés, szerkezet, szerl, szervó, szilánk, szivattyú, szrerel, szétszedés, szökik, szűrő, szűrőház, sűl, tegely, teljesítmény, terep, terepes, terepváltó, termel, tárcsa, tárol, tároló, típus, tökremegy, törik, veszting, vezérlő, villog, villogó, világít, vizsgálat, vontat, vontatás, váltó, váltókar, áram, áramtalanító, átmérő, ég, önindító, útszelep, üzemanyag, üzemi,

 

A kézifékszelepem alján eresztett a levegő. Kicseréltem egy felújítottra, de azzal is ugyan az a tünet. Leellenőrizték, azt mondták nincs baja, de kértem másikat és azzal is ereszt. Mi lehet a baj?

-

A kézifékszelep működése:

Feltermelt levegőnél a kézifékszelep alsó csövében állandó levegőnyomás van.
Kiengedett kézifékkar esetén a szelep, nyomást enged a középső és a fölső vezetékre, vagyis a rugóerőtárolóra és a kétkörös pótkocsi vezérlőszelepre. Ebben a helyzetben, ha enged a kézifékszelep, egészen biztos, hogy a kézifékszeleppel gond van.
Ha behúzod a kézifékkart, és akkor kezd el ereszteni az alján, akkor csavard le a fölső és középső hollandereket, és győződj meg róla, hogy valamelyik csőből jön a levegő, vagy a kézifékszelepből.
Ha a kézifékszelepből jön a levegő, akár az alján akár valamelyik furaton, akkor szintén a kézifékszelep a hibás.
De ha valamelyik csőből jön, akkor hiába is cserélsz kézifékszelepet, az csak a dolgát teszi, vagyis a visszafelé áramló levegőt elereszti. A hiba pedig éppen ebből következik, a visszaáramló levegő a kétkörös pótkocsiszelep hibája, ezt kell kicserélned. Hogy miért nem a rugóerőtárolót?
Mert a rugóerőtárolóban lévő levegő, legalábbis egy része ugyanott megy be, mint ki (másik része a gyorsítószelepen távozik), vagyis ha behúzod a kéziféket a levegő egész mennyisége egyszerre távozik, máshonnan levegőt pótolni nem tud. Nem úgy a pótkocsi fékszelep, amely ha meghibásodik, a betáplevegőjét átengedi a vezérlő ágba, amely a kézifékszelep alján távozik.