X

Jó tudni ! Rugóerőtároló vagy vesting kioldása L60-as Ifán

Back to previous page.
Tags
1-körös, 190-195 bár, 2-körös, 3-körös, 6-os, adagoló, adatok, agy, alacsony, alapjárat, alkatr, alkatrrész, alkatrész, alsó, alvázszám, anya, befecskendezés, bendix, besül, betét, beállítás, biztonságiszelep, csap, csavar, csere, datok, dugattyú, dugattyű, eldugul, elereszt, elgurul, ellenőr, elromlik, elromlott, előtöltés, ep szelep, ereszt, erő, erősít, eszik, fedél, feltöltés, fogas, fogaskoszorú, fogyasztás, folyik, fontos, forgatónyomaték, furat, fék, fékbetét, fékdob, fékhenger, fékmunkahenger, fékpofa, fékszelep, fölső, főlső, gumiméret, gyújtás, gyűrű, gázolaj, hajtóműolaj, hatos, helye, henger, hengerfej, hiba, hibás, hol talál, ház, hüvely, index, indító, irány, izzít, javít, javítás, jelző, kapcsoló, kartergáz, kemény, kerék, kerékfékhenger, keréktőcsavar, kevés, kinyomó, kiold, kiszedése, kiszerelés, kompr, kompresszor, kopott, kormány, kormánymű, koszorú, kulissza, kuplung, kuplungtárcsa, kábel, kézi, kézifék, kézifék henger, kézifékszelep, körös, különböző, l60-as, l60.fűtéscsap.fűtés, lamella, lehúzás, levegő, levegőcsap, levegőszelep, levegőszűrő, lámpa, légszűrő, légszűrőbetét, löket, magasság, megállapítás, megég, motor, motorolaj, motorolajszűrő, motorszám, munkahenger, , működés, műszaki, nem alszik el, nem emel ki, nem jön le, nyomaték, nyomás, nívópálca, olaj, olajcsere, olajnyomás, olajszint, omega, osztó, osztómű, perem, persely, pofa, porlasztó, pólus, pótkocsi, ragad, relé, reped, rossz, rugó, rugóerőtároló, rugós, rugósgyűrű, rögzítő, rögzítőfék, sebesség, sebváltó, sokat, sorrend, szakad, szegecs, szelep, szelephézag, szerel, szerelés, szerkezet, szerl, szervó, szilánk, szivattyú, szrerel, szétszedés, szökik, szűrő, szűrőház, sűl, tegely, teljesítmény, terep, terepes, terepváltó, termel, tárcsa, tárol, tároló, típus, tökremegy, törik, veszting, vezérlő, villog, villogó, világít, vizsgálat, vontat, vontatás, váltó, váltókar, áram, áramtalanító, átmérő, ég, önindító, útszelep, üzemanyag, üzemi,

A szerencsésebbik eset, ha van a rendszerben elegendő levegő ahhoz, hogy a kézifékkar kiengedésére a rugóerőtároló lazára engedi a kézifékkötelet.
Ilyenkor 2 féle képen akadályozhatjuk meg, hogy a rendszer levegőnyomás esése esetén a kézifékhenger a bowdent megfeszítse.
Az egyik, hogy egyszerűen, vagy kevésbé könnyen kivesszük a csapot a menetes szár villájából. Ha be van korrodálva, vagy ha a kötél feszített állapotban van, ez a művelet az út szélén aligha fog sikerülni.
Bár nem rendelkezik ez az alkatrész gyorskioldó és visszazáró szerkezettel, mint azt a W50-esnél megszokhattuk, (lehet ezt a típust nem elsősorban vontatásra tervezték azért) mégis van módja másképp kioldani a kéziféket.
Ehhez a művelethez szükség van 2db 19-es (utángyártott rugóerőtároló esetén 22-es vagy 24-es) villáskulcsra egy kis odafigyelésre és ebben a korban (nem a sajátunkra, inkább az L60-as korára értem)nem kis szerencsére. A porvédő, ha a helyén van, annak tövében és a menetes szár közös részénél találhatsz 2 db hatlapfejű vagy arra hasonlító anyát. (Minél jobban hasonlít ez a két anya felülete egy hatlapfejű anyához, annál nagyobb az esélye, hogy szerencséd lesz a kioldásnál.) A menetes szár, bár nem normál menetű, gyári henger esetén, da a lényeg, hogy jobb menetesek, tehát a két anyát ennek megfelelően lazítsuk meg egymástól.
Innen következik az odafigyelés része, amit gyakran elrontanak, figyelmeztetésem ellenére és ezzel további károkat okoznak:
FONTOS, hogy meglazítás után a menetes szárat a kulccsal fixen tartva a rugóerőtároló felé eső anyát kezdjük el tovább tekerni, mivel annak belső része normál esetben körbe fordítható. Ezáltal a menetes szárat engedi kitekeredni a rugóerőtároló agy része.
Mivel ez a művelet feszítettség alatt nehezebben járható, sok embert késztet a könnyebben kivitelezhető menetes szár tekerésére.
Szerintem érdemes a kicsit nehezebb utat járni. A menetes szárat tekerve a kézifékkötél szálait megrongálhatod és az csak egy dolog, hogy miután emiatt elszakadnak, még ezt is meg kell csinálni, pedig valószínűleg nem e miatt kellett a féket szétoldani.
Arról nem is beszélve, hogy a szétsodrott kötél, még mielőtt teljesen szétoldott volna, a házban megszorulhat és enyhén ugyan, de a fékpofát a fékdobhoz szorítva tartja. Mivel valószínűleg ezután vontatásra kerül a sor nem kéne a bajt, még egy erős fékbetét égetéssel tetézni.