Jó tudni ! Rugóerőtároló vagy vesting kioldása L60-as Ifán
A szerencsésebbik eset, ha van a rendszerben elegendő levegő ahhoz, hogy a kézifékkar kiengedésére a rugóerőtároló lazára engedi a kézifékkötelet.
Ilyenkor 2 féle képen akadályozhatjuk meg, hogy a rendszer levegőnyomás esése esetén a kézifékhenger a bowdent megfeszítse.
Az egyik, hogy egyszerűen, vagy kevésbé könnyen kivesszük a csapot a menetes szár villájából. Ha be van korrodálva, vagy ha a kötél feszített állapotban van, ez a művelet az út szélén aligha fog sikerülni.
Bár nem rendelkezik ez az alkatrész gyorskioldó és visszazáró szerkezettel, mint azt a W50-esnél megszokhattuk, (lehet ezt a típust nem elsősorban vontatásra tervezték azért) mégis van módja másképp kioldani a kéziféket.
Ehhez a művelethez szükség van 2db 19-es (utángyártott rugóerőtároló esetén 22-es vagy 24-es) villáskulcsra egy kis odafigyelésre és ebben a korban (nem a sajátunkra, inkább az L60-as korára értem)nem kis szerencsére. A porvédő, ha a helyén van, annak tövében és a menetes szár közös részénél találhatsz 2 db hatlapfejű vagy arra hasonlító anyát. (Minél jobban hasonlít ez a két anya felülete egy hatlapfejű anyához, annál nagyobb az esélye, hogy szerencséd lesz a kioldásnál.) A menetes szár, bár nem normál menetű, gyári henger esetén, da a lényeg, hogy jobb menetesek, tehát a két anyát ennek megfelelően lazítsuk meg egymástól.
Innen következik az odafigyelés része, amit gyakran elrontanak, figyelmeztetésem ellenére és ezzel további károkat okoznak:
FONTOS, hogy meglazítás után a menetes szárat a kulccsal fixen tartva a rugóerőtároló felé eső anyát kezdjük el tovább tekerni, mivel annak belső része normál esetben körbe fordítható. Ezáltal a menetes szárat engedi kitekeredni a rugóerőtároló agy része.
Mivel ez a művelet feszítettség alatt nehezebben járható, sok embert késztet a könnyebben kivitelezhető menetes szár tekerésére.
Szerintem érdemes a kicsit nehezebb utat járni. A menetes szárat tekerve a kézifékkötél szálait megrongálhatod és az csak egy dolog, hogy miután emiatt elszakadnak, még ezt is meg kell csinálni, pedig valószínűleg nem e miatt kellett a féket szétoldani.
Arról nem is beszélve, hogy a szétsodrott kötél, még mielőtt teljesen szétoldott volna, a házban megszorulhat és enyhén ugyan, de a fékpofát a fékdobhoz szorítva tartja. Mivel valószínűleg ezután vontatásra kerül a sor nem kéne a bajt, még egy erős fékbetét égetéssel tetézni.
Ilyenkor 2 féle képen akadályozhatjuk meg, hogy a rendszer levegőnyomás esése esetén a kézifékhenger a bowdent megfeszítse.
Az egyik, hogy egyszerűen, vagy kevésbé könnyen kivesszük a csapot a menetes szár villájából. Ha be van korrodálva, vagy ha a kötél feszített állapotban van, ez a művelet az út szélén aligha fog sikerülni.
Bár nem rendelkezik ez az alkatrész gyorskioldó és visszazáró szerkezettel, mint azt a W50-esnél megszokhattuk, (lehet ezt a típust nem elsősorban vontatásra tervezték azért) mégis van módja másképp kioldani a kéziféket.
Ehhez a művelethez szükség van 2db 19-es (utángyártott rugóerőtároló esetén 22-es vagy 24-es) villáskulcsra egy kis odafigyelésre és ebben a korban (nem a sajátunkra, inkább az L60-as korára értem)nem kis szerencsére. A porvédő, ha a helyén van, annak tövében és a menetes szár közös részénél találhatsz 2 db hatlapfejű vagy arra hasonlító anyát. (Minél jobban hasonlít ez a két anya felülete egy hatlapfejű anyához, annál nagyobb az esélye, hogy szerencséd lesz a kioldásnál.) A menetes szár, bár nem normál menetű, gyári henger esetén, da a lényeg, hogy jobb menetesek, tehát a két anyát ennek megfelelően lazítsuk meg egymástól.
Innen következik az odafigyelés része, amit gyakran elrontanak, figyelmeztetésem ellenére és ezzel további károkat okoznak:
FONTOS, hogy meglazítás után a menetes szárat a kulccsal fixen tartva a rugóerőtároló felé eső anyát kezdjük el tovább tekerni, mivel annak belső része normál esetben körbe fordítható. Ezáltal a menetes szárat engedi kitekeredni a rugóerőtároló agy része.
Mivel ez a művelet feszítettség alatt nehezebben járható, sok embert késztet a könnyebben kivitelezhető menetes szár tekerésére.
Szerintem érdemes a kicsit nehezebb utat járni. A menetes szárat tekerve a kézifékkötél szálait megrongálhatod és az csak egy dolog, hogy miután emiatt elszakadnak, még ezt is meg kell csinálni, pedig valószínűleg nem e miatt kellett a féket szétoldani.
Arról nem is beszélve, hogy a szétsodrott kötél, még mielőtt teljesen szétoldott volna, a házban megszorulhat és enyhén ugyan, de a fékpofát a fékdobhoz szorítva tartja. Mivel valószínűleg ezután vontatásra kerül a sor nem kéne a bajt, még egy erős fékbetét égetéssel tetézni.