Fékpofák felszerelése
Segitséget kérnék ! Az első fékdob alatt a két fékpofa nem egyforma. Az egyiken két ferodol van ,a másikon egy .Mindegy ,hogy melyik hova kerül??? Köszönöm
-
Nem csak az első, de a hátsó tengelyen is más méretű az előrefele néző pofa, mint a hátra felé néző.
Ha már csak a hétköznapi logikát nézzük, sem lehet mindegy, hiszen valamiért különböző, tehát nem mindegy. (Főleg nem, ha ezt különböző oldalon egy tengelyen megcserélve alkalmazod, eredménye egy kis fékerő eltérés).
Mivel a német fékbetétből álló rövid pofán egy hosszú betét van, míg a hosszú pofán két rövid betét. Az után gyártott fékbetétnél pedig a hosszú pofán 2db hosszú betét, rövid pofán pedig 2db rövid betét.
Ha valaki nem látta még ezt a két variációt ne próbálja megérteni, inkább a félreértések elkerülése érdekében, hogy egyértelmű legyen ne a felszegecselt fékbetétek számát nézzük, hanem a fékpofán elfoglalt méretet, vagyis hosszát.
Tehát hosszú pofa az, amelyiken már nem férne el több betét, rövid pofa az, amelyiken nincs végig betét.
A fékezés során, mivel a szerkezet nem úszónyerges, az előre néző pofáknál szervó hatás lép fel, amelynek hatására azonos nyomás ellenére is nagyobb terhelés jut. A nagyobb terhelés nagyobb kopással jár. Hogy ne kelljen fékbetét cserénél egy teljesen elkopott és egy félig kopott betét párt kidobnod, ezért megnövelték az előre néző fékbetét hosszát, (vagy nézőpont kérdése: lecsökkentették a hátra néző pofák méretét).
Tehát hosszú pofa előre néz, rövid pofa hátra néz !
A következő kérdés mindjárt ebből ered, amit majd egy másik cikkben említek:
Miért nem egyforma az első tengely kerékfékhengere, és melyik a helyes felrakás?
-
Nem csak az első, de a hátsó tengelyen is más méretű az előrefele néző pofa, mint a hátra felé néző.
Ha már csak a hétköznapi logikát nézzük, sem lehet mindegy, hiszen valamiért különböző, tehát nem mindegy. (Főleg nem, ha ezt különböző oldalon egy tengelyen megcserélve alkalmazod, eredménye egy kis fékerő eltérés).
Mivel a német fékbetétből álló rövid pofán egy hosszú betét van, míg a hosszú pofán két rövid betét. Az után gyártott fékbetétnél pedig a hosszú pofán 2db hosszú betét, rövid pofán pedig 2db rövid betét.
Ha valaki nem látta még ezt a két variációt ne próbálja megérteni, inkább a félreértések elkerülése érdekében, hogy egyértelmű legyen ne a felszegecselt fékbetétek számát nézzük, hanem a fékpofán elfoglalt méretet, vagyis hosszát.
Tehát hosszú pofa az, amelyiken már nem férne el több betét, rövid pofa az, amelyiken nincs végig betét.
A fékezés során, mivel a szerkezet nem úszónyerges, az előre néző pofáknál szervó hatás lép fel, amelynek hatására azonos nyomás ellenére is nagyobb terhelés jut. A nagyobb terhelés nagyobb kopással jár. Hogy ne kelljen fékbetét cserénél egy teljesen elkopott és egy félig kopott betét párt kidobnod, ezért megnövelték az előre néző fékbetét hosszát, (vagy nézőpont kérdése: lecsökkentették a hátra néző pofák méretét).
Tehát hosszú pofa előre néz, rövid pofa hátra néz !
A következő kérdés mindjárt ebből ered, amit majd egy másik cikkben említek:
Miért nem egyforma az első tengely kerékfékhengere, és melyik a helyes felrakás?