X

Fékpofák felszerelése

Vissza az előző oldalra.
Címkék
1-körös, 190-195 bár, 2-körös, 3-körös, 6-os, adagoló, adatok, agy, alacsony, alapjárat, alkatr, alkatrrész, alkatrész, alsó, alvázszám, anya, befecskendezés, bendix, besül, betét, beállítás, biztonságiszelep, csap, csavar, csere, datok, dugattyú, dugattyű, eldugul, elereszt, elgurul, ellenőr, elromlik, elromlott, előtöltés, ep szelep, ereszt, erő, erősít, eszik, fedél, feltöltés, fogas, fogaskoszorú, fogyasztás, folyik, fontos, forgatónyomaték, furat, fék, fékbetét, fékdob, fékhenger, fékmunkahenger, fékpofa, fékszelep, fölső, főlső, gumiméret, gyújtás, gyűrű, gázolaj, hajtóműolaj, hatos, helye, henger, hengerfej, hiba, hibás, hol talál, ház, hüvely, index, indító, irány, izzít, javít, javítás, jelző, kapcsoló, kartergáz, kemény, kerék, kerékfékhenger, keréktőcsavar, kevés, kinyomó, kiold, kiszedése, kiszerelés, kompr, kompresszor, kopott, kormány, kormánymű, koszorú, kulissza, kuplung, kuplungtárcsa, kábel, kézi, kézifék, kézifék henger, kézifékszelep, körös, különböző, l60-as, l60.fűtéscsap.fűtés, lamella, lehúzás, levegő, levegőcsap, levegőszelep, levegőszűrő, lámpa, légszűrő, légszűrőbetét, löket, magasság, megállapítás, megég, motor, motorolaj, motorolajszűrő, motorszám, munkahenger, , működés, műszaki, nem alszik el, nem emel ki, nem jön le, nyomaték, nyomás, nívópálca, olaj, olajcsere, olajnyomás, olajszint, omega, osztó, osztómű, perem, persely, pofa, porlasztó, pólus, pótkocsi, ragad, relé, reped, rossz, rugó, rugóerőtároló, rugós, rugósgyűrű, rögzítő, rögzítőfék, sebesség, sebváltó, sokat, sorrend, szakad, szegecs, szelep, szelephézag, szerel, szerelés, szerkezet, szerl, szervó, szilánk, szivattyú, szrerel, szétszedés, szökik, szűrő, szűrőház, sűl, tegely, teljesítmény, terep, terepes, terepváltó, termel, tárcsa, tárol, tároló, típus, tökremegy, törik, veszting, vezérlő, villog, villogó, világít, vizsgálat, vontat, vontatás, váltó, váltókar, áram, áramtalanító, átmérő, ég, önindító, útszelep, üzemanyag, üzemi,

Segitséget kérnék ! Az első fékdob alatt a két fékpofa nem egyforma. Az egyiken két ferodol van ,a másikon egy .Mindegy ,hogy melyik hova kerül??? Köszönöm

-

Nem csak az első, de a hátsó tengelyen is más méretű az előrefele néző pofa, mint a hátra felé néző.
Ha már csak a hétköznapi logikát nézzük, sem lehet mindegy, hiszen valamiért különböző, tehát nem mindegy. (Főleg nem, ha ezt különböző oldalon egy tengelyen megcserélve alkalmazod, eredménye egy kis fékerő eltérés).
Mivel a német fékbetétből álló rövid pofán egy hosszú betét van, míg a hosszú pofán két rövid betét. Az után gyártott fékbetétnél pedig a hosszú pofán 2db hosszú betét, rövid pofán pedig 2db rövid betét.
Ha valaki nem látta még ezt a két variációt ne próbálja megérteni, inkább a félreértések elkerülése érdekében, hogy egyértelmű legyen ne a felszegecselt fékbetétek számát nézzük, hanem a fékpofán elfoglalt méretet, vagyis hosszát.
Tehát hosszú pofa az, amelyiken már nem férne el több betét, rövid pofa az, amelyiken nincs végig betét.
A fékezés során, mivel a szerkezet nem úszónyerges, az előre néző pofáknál szervó hatás lép fel, amelynek hatására azonos nyomás ellenére is nagyobb terhelés jut. A nagyobb terhelés nagyobb kopással jár. Hogy ne kelljen fékbetét cserénél egy teljesen elkopott és egy félig kopott betét párt kidobnod, ezért megnövelték az előre néző fékbetét hosszát, (vagy nézőpont kérdése: lecsökkentették a hátra néző pofák méretét).
Tehát hosszú pofa előre néz, rövid pofa hátra néz !
A következő kérdés mindjárt ebből ered, amit majd egy másik cikkben említek:
Miért nem egyforma az első tengely kerékfékhengere, és melyik a helyes felrakás?