válasz:
Jó lenne még egy-két információ. Az, hogy működik, azt jelenti, hogy benyomható a pedál, de keményen, és a kuplung kinyomva ki is emel?
Ha esetleg ez a tünet, első lépésként föltermelt levegőnél, a váltókart át kell kapcsolni alsó fokozatból fölsőbe és onnan vissza . Ez egy egyszerű ellenőrzés, hogy a harmadik körön van-e levegő, vagy sem. Ha az átkapcsoláskor a szelepek határozottan szisszennek, akkor a harmadik kör amelyiken a kuplung is van, kap levegőt, ha nincs ilyen hang akkor a háromkörös szelepeddel van a probléma (szelep ellenőrzése egy másik cikkben) esetleg az onnan jövő vezetékben dugulás. Ha ezek jól működnek, akkor a kuplungalsóhengerre csatlakoztatott levegőtömlőt le kell venni, ellenőrizni, hogy a tömlőben van-e nyomás. Ha nincs nyomás, akkor az utóbbi csőszakaszban van dugulás, ha van, akkor már nem sok hiba lehet hátra.
Az alsómunkahengert anélkül, hogy lekötnéd a rendszerről a két fölfogató csavar leszedése után vedd le a helyéről, éppen csak annyira, hogy a kinyomóvillára rátehess egy 50-60cm-es csövet. Ha lábbal hátra tudod nyomni erősen ugyan, de nem komoly erőlködéssel, akkor az alsómunkahengereddel van a baj: rosszul lett összerakva, sérült a szervószelepe vagy megszorult a dugattyúja, ha esetleg régi, vagy a levegőt elereszti a karmantyúnál, benyomott pedálnál stb. Ha nem tudod hátra tolni a kinyomóvillát a következőt kell tenned (amit egyébként máskor is megtehetsz, ha csak egy kicsit is keményebbnek érzed a kuplungot a megszokottnál): szereld vissza a kuplungalsót a helyére. A tolórúdon a hézagot teljesen vedd el, ezután csak könnyedén elég ha csak kicsit, még egy fordulatnyit ráállítasz a villára. (Erre azért van szükség, hogy amikor a csúszóhüvelyt kiveszed a helyéről a nyelestengellyel együtt, a kinyomócsapágy ne mozduljon el a helyéről, ezáltal a visszarakás sokkal könnyebb.) Vedd le a kiskardánt a kuplung és a sebváltó között, majd a négy 8-as csavart a csúszóhüvelyről, ezután üsd ki a nyelestengelyt a pereménél. Ha szerencséd van a csúszóhüvellyel együtt fog kijönni. Amikor kint van, nincs más dolgod, mint letakarítani és a kinyomócsapággyal érintkező felületét bezsírozni, majd visszarakni a helyére. Ezt a műveletet másoknak is ajánlom 1-2 évente elvégezni, ha a kinyomócsapágy nem szorul meg a csúszóhüvelyen a kuplung hengerek is tovább tartanak, nem beszélve a térd ízületeiről ! Ez a leírás csak ebben a sorrendben célravezető, nem tértem ki egyéb hibákra a kevés információ miatt, illetve azokra sem, mit tehetünk, ha valami okból a szétszedés nem megy simán és az egyéb ilyenkor látható hibákra sem.
Ha esetleg ez a tünet, első lépésként föltermelt levegőnél, a váltókart át kell kapcsolni alsó fokozatból fölsőbe és onnan vissza . Ez egy egyszerű ellenőrzés, hogy a harmadik körön van-e levegő, vagy sem. Ha az átkapcsoláskor a szelepek határozottan szisszennek, akkor a harmadik kör amelyiken a kuplung is van, kap levegőt, ha nincs ilyen hang akkor a háromkörös szelepeddel van a probléma (szelep ellenőrzése egy másik cikkben) esetleg az onnan jövő vezetékben dugulás. Ha ezek jól működnek, akkor a kuplungalsóhengerre csatlakoztatott levegőtömlőt le kell venni, ellenőrizni, hogy a tömlőben van-e nyomás. Ha nincs nyomás, akkor az utóbbi csőszakaszban van dugulás, ha van, akkor már nem sok hiba lehet hátra.
Az alsómunkahengert anélkül, hogy lekötnéd a rendszerről a két fölfogató csavar leszedése után vedd le a helyéről, éppen csak annyira, hogy a kinyomóvillára rátehess egy 50-60cm-es csövet. Ha lábbal hátra tudod nyomni erősen ugyan, de nem komoly erőlködéssel, akkor az alsómunkahengereddel van a baj: rosszul lett összerakva, sérült a szervószelepe vagy megszorult a dugattyúja, ha esetleg régi, vagy a levegőt elereszti a karmantyúnál, benyomott pedálnál stb. Ha nem tudod hátra tolni a kinyomóvillát a következőt kell tenned (amit egyébként máskor is megtehetsz, ha csak egy kicsit is keményebbnek érzed a kuplungot a megszokottnál): szereld vissza a kuplungalsót a helyére. A tolórúdon a hézagot teljesen vedd el, ezután csak könnyedén elég ha csak kicsit, még egy fordulatnyit ráállítasz a villára. (Erre azért van szükség, hogy amikor a csúszóhüvelyt kiveszed a helyéről a nyelestengellyel együtt, a kinyomócsapágy ne mozduljon el a helyéről, ezáltal a visszarakás sokkal könnyebb.) Vedd le a kiskardánt a kuplung és a sebváltó között, majd a négy 8-as csavart a csúszóhüvelyről, ezután üsd ki a nyelestengelyt a pereménél. Ha szerencséd van a csúszóhüvellyel együtt fog kijönni. Amikor kint van, nincs más dolgod, mint letakarítani és a kinyomócsapággyal érintkező felületét bezsírozni, majd visszarakni a helyére. Ezt a műveletet másoknak is ajánlom 1-2 évente elvégezni, ha a kinyomócsapágy nem szorul meg a csúszóhüvelyen a kuplung hengerek is tovább tartanak, nem beszélve a térd ízületeiről ! Ez a leírás csak ebben a sorrendben célravezető, nem tértem ki egyéb hibákra a kevés információ miatt, illetve azokra sem, mit tehetünk, ha valami okból a szétszedés nem megy simán és az egyéb ilyenkor látható hibákra sem.