1-körös Pótkocsifék ha nem működik.
Egykörös pótkocsit vontatok, a csapok is nyitva vannak, még sem működik a pótkocsin a fék.
-
Sok vizsgálatot itt nem említek, ami ugyan összefüggésben van a pótkocsi fékkel, azonban azok hibát produkálnak magán a gépesen is, ezért azokat a hibákat az Ifán is észrevennéd.
Tehát tegyük föl, hogy az L60-ason minden rendben, csak a pótkocsin nem.
Ékeld ki az autót. Termeld föl a levegőt lefújásig.
Húzd be a kéziféket az L60-ason. válaszd le a pótkocsi levegőcsatlakozóját és nyomd be a szelepet a gépes 1-körös csatlakozóján. Könnyen be kell mennie.
Ezután ereszd ki a rögzítőféket és nyomd be újra a szelepet. Ha nehezen megy, és ha benyomva erősen jön a levegő, akkor az Ifán minden rendben,a pótkocsin kell tovább a hibát keresned.(persze nem ártana a csatlakozón ilyenkor a levegő nyomást megmérni, aminek 6,5 bárnak kellene lennie. Kevesebb nyomáson működhet ugyan a fék ilyenkor is, de a fékerő a pótkocsin gyengébb lesz. Ezekre a hibákra egy másik cikkben kitérek, hogy ne bonyolítsuk túl.).
Ha viszont kiengedett kéziféknél is könnyen benyomható a szelep és levegő nem jön továbbra sem, akkor:
A 3-körös szelepről, (amelyikre összesen 7db levegőcső megy, a légtartályok mögött) 19-es kulccsal tekerd le az alsó-külső levegőcső hollandiját. Ez a betáp levegője a 2-körös pótkocsiszelepnek. Ha nem jön a levegő a szelepből, akkor rossz a 3-körös biztonságiszeleped , vagy elfagyott.
Ha erőteljesen jön a levegő a biztoságiszelepből, tekerd vissza a hollandi anyát és húzd meg.
Ezután húzd be a kéziféket az Ifán. Tekerd le 22-es vagy 19-es kulccsal hátul, a csap után a hollandi anyákat.
-Ha valamelyik csapból nem megy a levegő, akkor, arról a csapról tekerd le a hollandit amelyik a csap előtt van. Ha a csövön jön a levegő, akkor a csapod van berohadva, (ami most már úgyis a kezedben van és le is ellenőrizheted, tehát csere.)
Ha az egyik csövön nem jön a levegő amelyek a 2-körös szelep felől jönnek (behúzott kéziféknél), akkor a 2-körös pótkocsiszelep hibás.
-Ha mindkettőn jön a levegő, a csap után is, és a csatlakozó így is benyomható levegőáramlás nélkül, akkor az 1-körös pótkocsiszelep a rossz.
FIGYELEM ! A leírt vizsgálatban a megállapítások, csak ebben a sorrendben igazak. Kiemelve a részleteket szövegkörnyezetükből, téves következtetést okozhatnak.
Valamint a 2-körös pótkocsiszelep még egy vizsgálata kimaradt, amely általában ritka, de a teljes kizáráshoz szükséges, viszont leírva sokat bonyolít.
-
Sok vizsgálatot itt nem említek, ami ugyan összefüggésben van a pótkocsi fékkel, azonban azok hibát produkálnak magán a gépesen is, ezért azokat a hibákat az Ifán is észrevennéd.
Tehát tegyük föl, hogy az L60-ason minden rendben, csak a pótkocsin nem.
Ékeld ki az autót. Termeld föl a levegőt lefújásig.
Húzd be a kéziféket az L60-ason. válaszd le a pótkocsi levegőcsatlakozóját és nyomd be a szelepet a gépes 1-körös csatlakozóján. Könnyen be kell mennie.
Ezután ereszd ki a rögzítőféket és nyomd be újra a szelepet. Ha nehezen megy, és ha benyomva erősen jön a levegő, akkor az Ifán minden rendben,a pótkocsin kell tovább a hibát keresned.(persze nem ártana a csatlakozón ilyenkor a levegő nyomást megmérni, aminek 6,5 bárnak kellene lennie. Kevesebb nyomáson működhet ugyan a fék ilyenkor is, de a fékerő a pótkocsin gyengébb lesz. Ezekre a hibákra egy másik cikkben kitérek, hogy ne bonyolítsuk túl.).
Ha viszont kiengedett kéziféknél is könnyen benyomható a szelep és levegő nem jön továbbra sem, akkor:
A 3-körös szelepről, (amelyikre összesen 7db levegőcső megy, a légtartályok mögött) 19-es kulccsal tekerd le az alsó-külső levegőcső hollandiját. Ez a betáp levegője a 2-körös pótkocsiszelepnek. Ha nem jön a levegő a szelepből, akkor rossz a 3-körös biztonságiszeleped , vagy elfagyott.
Ha erőteljesen jön a levegő a biztoságiszelepből, tekerd vissza a hollandi anyát és húzd meg.
Ezután húzd be a kéziféket az Ifán. Tekerd le 22-es vagy 19-es kulccsal hátul, a csap után a hollandi anyákat.
-Ha valamelyik csapból nem megy a levegő, akkor, arról a csapról tekerd le a hollandit amelyik a csap előtt van. Ha a csövön jön a levegő, akkor a csapod van berohadva, (ami most már úgyis a kezedben van és le is ellenőrizheted, tehát csere.)
Ha az egyik csövön nem jön a levegő amelyek a 2-körös szelep felől jönnek (behúzott kéziféknél), akkor a 2-körös pótkocsiszelep hibás.
-Ha mindkettőn jön a levegő, a csap után is, és a csatlakozó így is benyomható levegőáramlás nélkül, akkor az 1-körös pótkocsiszelep a rossz.
FIGYELEM ! A leírt vizsgálatban a megállapítások, csak ebben a sorrendben igazak. Kiemelve a részleteket szövegkörnyezetükből, téves következtetést okozhatnak.
Valamint a 2-körös pótkocsiszelep még egy vizsgálata kimaradt, amely általában ritka, de a teljes kizáráshoz szükséges, viszont leírva sokat bonyolít.