Mire ügyeljünk vontatásnál
Motor hiba miatt vontatni kellett az L60-ast. Miután elkészült a motor, kiderült az osztómű is rossz, pedig előtte jó volt. Van összefüggés vagy csupán véletlen?
-
Nagy valószínűséggel igen, van összefüggés !
Alábbi alapszabályokat jobb ha megjegyezzük, ennél a típusnál:
Vontatásnál a kardántengelyt vegyük le az első és a hátsó tengelyről, (vagy teljesen).
Ez csak abban az esetben mellőzhető, ha a váltókar a fölső tartományban volt, megállás után, amikor a levegőrendszer üzemnyomása még megfelelő volt. Ha pedig a vontatás megkezdéséig a levegőnyomás 7bár fölött maradt , illetve a levegőt a vonó járműről pótoljuk, akkor ott kell, hogy maradjon a váltókar a fölső tartományban az egész vontatási út alatt.
Nem muszáj levenni a kardán tengelyeket akkor sem, ha 50km-nél nem vontatunk messzebbre és ez alatt nem haladunk 40km/h-nál gyorsabban.
Ha egyikben sem vagyunk biztosak, inkább szedjük le a kardántengelyeket !
Ezek szabályok, az okot pedig félig meddig elolvashatod a
„Különböző Gumiméret Terepes L60ason ?” című leírásban, lejjebb, de konkrétan leírom nemsokára egy másik fejezetben, a „Mitől ment tönkre az osztómű, vontatás után?” címmel.