Év végi nyitvatartás!
Tisztelt Vásárlóink!
Üzletünk idén, december 20-ig tart nyitva. Az aznap leadott rendeléseket partnerünk december 23-án még kikézbesíti. Ezt követően, rendelések felvételére és feldolgozására január 2-án kerül sor.
X
Jó tudni ! Irányjelző javítása IFA L60-ason.
Bár nem sejtet a cikk címe különösebb érdeklődést, azért odafigyelést mindenképpen érdemel, főleg a 7 lábú villogó relé, folyamatosan növekvő, de sosem volt elég olcsó ára miatt.
Az ár/érték arány addig senkit nem érdekel, míg e megbízható szerkezet hosszú megbízható pályafutása során egyszer csak egy apróbb zárlat miatt tönkre nem megy. Majd az újabb relé berakásánál ismét kudarc. Míg a régi elektronikus relék tartalmaztak egy belső védelmet, amelynek helyreállítása kisebb szaktudással orvosolható volt, addig a ma forgalomban lévő full elektronikus villogó automatát, egyetlen zárlatra működésképtelenné tehet, még mielőtt egyet villanthatna.
Ezért még mielőtt a relét boldogan kicsomagolnád a régi reléről húzz le 2 vezetéket a 49-es és a 49a jelűt és told egymásba úgy, hogy azok a levegőben maradva a többi vezetéktől és a műszerfal fém részétől távol essenek. Ezután cseréld ki a kiégett biztosítékot, majd rakd rá a gyújtást. Ha a biztosítékot azonnal kiveri addig keresd a hibát, míg meg nem találod és a biztosíték már többé nem ég ki.
Ha eddig minden rendben tedd ki az irányjelzőt mindkét oldalra, közben jó ha a vezetékeket az egész autón végig mozgatva ellenőrzöd a zárlatot. Nem árt ha kicsit e közben megütögeted a kormányt a kormánykapcsolót kissé extrémebb de nem káros mozgatásnak teszed ki.
Ha ezek után is minden rendben szedd le a lámpa burákat és szemrevételezd,
hogy nem okozhatott-e zárlatot egy sérült vezeték, érintkező vagy egy félig kicsúszott izzó. Esetleg egy kicsit a lámpatestet megütögetve is előjöhet a hiba. Mindig arra álljon az irányjelző karja, amelyik oldalt éppen ellenőrzöd.
FONTOS! Csak azután cseréld ki a villogórelét, ha már teljesen megbizonyosodtál a zárlat megszűnéséről! Ha nem találtál semmit, nem csak kételkedésből de pénztárca kímélés szempontjából sem árt, ha az új relét még egy pár napig nem csomagolod ki a dobozból és a polcon hagyod.
A további vizsgálat idejére szerezz be egy bár nem túl tartós de lényegesebben olcsóbb „hengeres relét” és azt a két szálat amit a reléről lekötöttél kösd az alurelé megfelelő lábaira, ha szükséged van visszajelzőre a kockareléről kösd át a c1, c2 vagy c3 sarut a K, K1 vagy C, C1 jelű lábra.
És azoknak akik a fellendülő gazdasági helyzet mégis negatív irányban tapasztalják, ajánlom figyelmébe a még költség kímélőbb tesztnapokra: a két lehúzott kábelt egyszerűen hagyd egymásba csúsztatva és szigeteld le. A villogást a kormánykapcsoló mozgatásával imitálhatod, és erre az írásra ne hivatkozz ha a közlekedés rendészet felelőségre von, hogy az irányjelződ megszakítás nélkül világít. Azonban ebben a helyzetben sem ajánlom a huzamosabb ilyen fajta működtetést. Főleg, hogy ha valóban van benne hiba akkor az 1-2 napon belül úgyis elő fog jönni.
Ha eljött az ideje a relé cseréjének, az utót áramtalanítsd le, de minimum a gyújtást vedd le róla. Ezután cseréld ki a relét, ügyelj a kábelek helyére. Helyezd a relét úgy, hogy a relé csatlakozói és a vezeték csúszó sarui ne érhessenek a műszerfal fém részeihez illetve más vezeték fém részeihez.
Helyezd áram alá, tedd rá a gyújtást és kapcsold be az irányjelzőt mindkét oldalra. Ha működik, újra áramtalaníts, majd rakd a helyére a relét, rögzítsd két csavarral nehogy elmozdulhasson és testhez érhessen a csatlakozásnál. Arra is ügyelj, hogy a későbbiekben fém tárgy (valamilyen szerszám) ne eshessen a csatlakozások közé. Ha így jársz el, még sokáig tarthat e kényes kis műszer, hacsak ki nem fogsz néhány gyenge minőségű, az irányjelzővel összefüggő alkatrészt.
Az ár/érték arány addig senkit nem érdekel, míg e megbízható szerkezet hosszú megbízható pályafutása során egyszer csak egy apróbb zárlat miatt tönkre nem megy. Majd az újabb relé berakásánál ismét kudarc. Míg a régi elektronikus relék tartalmaztak egy belső védelmet, amelynek helyreállítása kisebb szaktudással orvosolható volt, addig a ma forgalomban lévő full elektronikus villogó automatát, egyetlen zárlatra működésképtelenné tehet, még mielőtt egyet villanthatna.
Ezért még mielőtt a relét boldogan kicsomagolnád a régi reléről húzz le 2 vezetéket a 49-es és a 49a jelűt és told egymásba úgy, hogy azok a levegőben maradva a többi vezetéktől és a műszerfal fém részétől távol essenek. Ezután cseréld ki a kiégett biztosítékot, majd rakd rá a gyújtást. Ha a biztosítékot azonnal kiveri addig keresd a hibát, míg meg nem találod és a biztosíték már többé nem ég ki.
Ha eddig minden rendben tedd ki az irányjelzőt mindkét oldalra, közben jó ha a vezetékeket az egész autón végig mozgatva ellenőrzöd a zárlatot. Nem árt ha kicsit e közben megütögeted a kormányt a kormánykapcsolót kissé extrémebb de nem káros mozgatásnak teszed ki.
Ha ezek után is minden rendben szedd le a lámpa burákat és szemrevételezd,
hogy nem okozhatott-e zárlatot egy sérült vezeték, érintkező vagy egy félig kicsúszott izzó. Esetleg egy kicsit a lámpatestet megütögetve is előjöhet a hiba. Mindig arra álljon az irányjelző karja, amelyik oldalt éppen ellenőrzöd.
FONTOS! Csak azután cseréld ki a villogórelét, ha már teljesen megbizonyosodtál a zárlat megszűnéséről! Ha nem találtál semmit, nem csak kételkedésből de pénztárca kímélés szempontjából sem árt, ha az új relét még egy pár napig nem csomagolod ki a dobozból és a polcon hagyod.
A további vizsgálat idejére szerezz be egy bár nem túl tartós de lényegesebben olcsóbb „hengeres relét” és azt a két szálat amit a reléről lekötöttél kösd az alurelé megfelelő lábaira, ha szükséged van visszajelzőre a kockareléről kösd át a c1, c2 vagy c3 sarut a K, K1 vagy C, C1 jelű lábra.
És azoknak akik a fellendülő gazdasági helyzet mégis negatív irányban tapasztalják, ajánlom figyelmébe a még költség kímélőbb tesztnapokra: a két lehúzott kábelt egyszerűen hagyd egymásba csúsztatva és szigeteld le. A villogást a kormánykapcsoló mozgatásával imitálhatod, és erre az írásra ne hivatkozz ha a közlekedés rendészet felelőségre von, hogy az irányjelződ megszakítás nélkül világít. Azonban ebben a helyzetben sem ajánlom a huzamosabb ilyen fajta működtetést. Főleg, hogy ha valóban van benne hiba akkor az 1-2 napon belül úgyis elő fog jönni.
Ha eljött az ideje a relé cseréjének, az utót áramtalanítsd le, de minimum a gyújtást vedd le róla. Ezután cseréld ki a relét, ügyelj a kábelek helyére. Helyezd a relét úgy, hogy a relé csatlakozói és a vezeték csúszó sarui ne érhessenek a műszerfal fém részeihez illetve más vezeték fém részeihez.
Helyezd áram alá, tedd rá a gyújtást és kapcsold be az irányjelzőt mindkét oldalra. Ha működik, újra áramtalaníts, majd rakd a helyére a relét, rögzítsd két csavarral nehogy elmozdulhasson és testhez érhessen a csatlakozásnál. Arra is ügyelj, hogy a későbbiekben fém tárgy (valamilyen szerszám) ne eshessen a csatlakozások közé. Ha így jársz el, még sokáig tarthat e kényes kis műszer, hacsak ki nem fogsz néhány gyenge minőségű, az irányjelzővel összefüggő alkatrészt.