X
Év végi nyitvatartás!

Tisztelt Vásárlóink!

 

Üzletünk idén, december 20-ig tart nyitva. Az aznap leadott rendeléseket partnerünk december 23-án még kikézbesíti. Ezt követően, rendelések felvételére és feldolgozására január 2-án kerül sor.

X

Hüvely pereme letörik

Vissza az előző oldalra.
Címkék
1-körös, 190-195 bár, 2-körös, 3-körös, 6-os, adagoló, adatok, agy, alacsony, alapjárat, alkatr, alkatrrész, alkatrész, alsó, alvázszám, anya, befecskendezés, bendix, besül, betét, beállítás, biztonságiszelep, csap, csavar, csere, datok, dugattyú, dugattyű, eldugul, elereszt, elgurul, ellenőr, elromlik, elromlott, előtöltés, ep szelep, ereszt, erő, erősít, eszik, fedél, feltöltés, fogas, fogaskoszorú, fogyasztás, folyik, fontos, forgatónyomaték, furat, fék, fékbetét, fékdob, fékhenger, fékmunkahenger, fékpofa, fékszelep, fölső, gumiméret, gyújtás, gyűrű, gázolaj, hajtóműolaj, hatos, helye, henger, hengerfej, hiba, hibás, hol talál, ház, hüvely, index, indító, irány, izzít, javít, javítás, jelző, kapcsoló, kartergáz, kemény, kerék, kerékfékhenger, keréktőcsavar, kevés, kinyomó, kiold, kiszedése, kiszerelés, kompr, kompresszor, kopott, kormány, kormánymű, koszorú, kulissza, kuplung, kuplungtárcsa, kábel, kézi, kézifék, kézifék henger, kézifékszelep, körös, különböző, l60-as, l60.fűtéscsap.fűtés, lamella, lehúzás, levegő, levegőcsap, levegőszelep, levegőszűrő, lámpa, légszűrő, légszűrőbetét, löket, magasság, megállapítás, megég, motor, motorolaj, motorolajszűrő, motorszám, , működés, műszaki, nem alszik el, nem emel ki, nem jön le, nyomaték, nyomás, nívópálca, olaj, olajcsere, olajnyomás, olajszint, omega, osztó, osztómű, perem, persely, pofa, porlasztó, pólus, pótkocsi, ragad, relé, reped, rossz, rugó, rugóerőtároló, rugós, rugósgyűrű, rögzítő, rögzítőfék, sebesség, sebváltó, sokat, sorrend, szakad, szegecs, szelep, szelephézag, szerel, szerelés, szerkezet, szerl, szervó, szilánk, szivattyú, szrerel, szétszedés, szökik, szűrő, szűrőház, sűl, tegely, teljesítmény, terep, terepes, terepváltó, termel, tárcsa, tárol, tároló, típus, tökremegy, törik, veszting, vezérlő, villog, villogó, világít, vizsgálat, vontat, vontatás, váltó, váltókar, áram, áramtalanító, átmérő, ég, önindító, útszelep, üzemanyag, üzemi,

 

Olyan gondom van az L60-as IFÁ-inkkal, hogy a hüvely felső részét állandóan letörik. Egy gyűrű és egy cső lesz belőle. Kolbensatz márkájú és folyamatosan cseréljük öket. Találkoztatok már ilyen hibával? Lehet kapni másfajtát valahol? Előre is köszi a segítséget.

-

Igen, találkoztunk hüvely perem töréssel !
Nem új keletű dolog, nevezhetném típushibának is de ne szaladjunk ennyire lőre. Először is nem mindegy hogy a hüvelytörés minek eredménye képen történik, mert hogy mindig mondom ok nélkül nem történik semmi. Azért ilyen hibánál, főleg ha nem én javítottam az autót, lenne egy pár kérdésem: Hüvelyt cseréltél előtte? Mennyit? Mindet, vagy csak egyet-kettőt és aztán mindig ugyanezekkel van a probléma? Vagy ha mindegyiket, akkor szabálytalan sorrendben, de mindet újra cserélted? Esetleg nem is hüvelycserével kezdődött, hanem hengerfej vagy hengerfej tömítés cserével ? Milyen tömítést raktál alá klingeritet vagy fémet ? Mennyivel húztad le a hegerfejeket ? Alumínium dugós vagy öntöttvas dugós? Dugattyú gyűrűi beégtek? Ha öntöttvas dugós, az örvénykamrája nem lóg-e? Olajozó fúvóka letört ?
Kevés az infó, ezekre jó lenne válaszolnod. Raktam már be mindenféle hüvelyt, és mindegyik képes eltörni, szidják a csehet az indiait a kínait még a németet is szájukra vennék, de akkoriban minden más volt. Jobb volt a blokk hüvelyfelfekvő pereme, a hüvelygumigyűrű nútja, a hüvelygumigyűrű és a hüvely nútja. 15-20 éve minden tökéletes volt, mégis törtek a hüvelyek, csak nem ilyen sűrűn. Ha eltört egy, kicseréltük amit kellett, aztán évekig nem láttuk az autót. Most már semmi sem tökéletes illetve valami biztos nem az, ezt kell megtalálni.
Tehát fontosak az alábbiak.
Blokkon a hüvely felfekvő perem tisztasága, hüvely gumigyűrű nútja ne legyen sérült. Hüvely nútja, amibe a fölső gumigyűrű befekszik, néha mérethibás, ebből adódóan a gumigyűrűt a helyére csúsztatásnál kicsípi a blokk pereme. Ilyenkor a gumidarab éppen a hüvely perem alá kerül, ezért lehúzásnál biztos törést eredményez. De kicsípheted a gumigyűrűt a saját hibádból is. Ezért fontos, hogy csak akkor folytasd a motor összerakását, ha meggyőződtél a fentiekről illetve arról, hogy a hüvely könnyedén megy be a helyére, annak felső pereme nem áll följebb a szükségesnél. Vizsgáld át a fúvókákat, ne legyen eldugulva és ne legyen letörve. Ezek biztosítják a dugattyú és a hüvely kenését vagyis ezáltal a kisebb surlódásnak köszönhetően ezek hűtését. Csak úgy mint a hűtővíz, ami szintén nem tesz jót ha sokat forr, vagy főleg, ha ki is tolja a vizet. A hüvely a felső pereme alatt a gumigyűrű nútjánál a leggyengébb és a legforróbb. Ezért fontos, a torzulás és a túlmelegedés elkerülése is.
A hengerfej túlhúzása is gyakori probléma, főleg ha e mellé klingerit tömítés párosul, nem beszélve a mérethibás klingerit tömítésről, amely kártevők most úgy hallom a Bakony környékén ütötték föl a fejüket. Óvakodj azoktól a tömítésektől, amelyik túl széles, ezáltal egymást tolják ki a helyükről a tűzgyűrűt, egyenesen a hüvely felső peremére, ami lehúzásnál azonnali halált okoz. Ezeken a tömítéseken, egy kis méret igazítással könnyen lehet segíteni. De vannak a tovább rontott változatok, melyeknek az illesztő furatát helyezték odébb néhány milliméterrel tréfás kedvű utángyártók. Ezen tömítések utólagos méretre igazítása elég kockázatos, mivel csak kellő körültekintéssel helyezhetjük rá a hengerfejet a nélkül, hogy a tömítés el ne mozduljon.(mondjuk a kellő körültekintés az egész műveletre kell, hogy vonatkozzon). Azt mondanám, ha a ma forgalomban lévő fém tömítés jó minőségű lenne és főleg jó áron, akkor ne foglalkozz klingerittel tegyél alá fémet és ezeket a hibákat elfelejtheted. DE… a jelenleg forgalomban lévő fémtömítések, MÁS szempontból NEM tökéletesek ( a gyári németnek nincs párja de valószínűleg én őrzöm az utolsó példányát hermetikusan lezárva 6 hengerfej szorítása alatt). Vannak azért olyanok, amik majdnem visszaadják a régi német minőséget de ez földi halandónak elérhetetlen áron kínálják. A hengerfej tömítések egyéb hibáit másik hozzászólásban ecsetelem, hogy ne zavarjanak össze ebben a leírásban …
A leglényegesebb apróságokat leírtam, hogy ne bonyolítsam túl, nézd meg ennek megfelelően miként jártál el illetve válaszolj a fönti kérdéseimre.
Folytatása követkzik