Kuplung nem emel ki
L60-as ifa-nál mitől fordul elő, hogy hosszú állás után a kuplungtárcsa felragad a lendítőkerékre? Kopott valami v természetes?
Segítségeteket köszönöm! Az L60-as Ifa kuplungtárcsa ragadása hosszú állás után nincs összefüggésben a kopással. Ha újra cserélnéd ki ,hosszú idő múlva az is összeragadna. A titok az NDK tárcsa anyagában rejlik, mely nagy mennyiségben tartalmaz azbeszt fonalat, amely jól szívja magába a nedvességet. A nedvesség bejuthat a levegő páratartalmával, vagy csapadék formájában. E káros behatások védelmére találták ki a gumi záródugót amely nem 100%-os védelem de késlelteti eme kellemetlen helyzet kialakulását. A záródugót az alkatrész oldalon kereshetsz, a helyét pedig megtalálod a kuplungharangon és mellette a lendkerékházon, ami a bal hátsó motortartó bak fölött helyezkedik el. Ha ez alapján sem találod a nyílást akkor az a lyuk az, ahol csavarhúzóval próbálod a fogaskoszorút elfordulásra bírni, mikor az önindítód már lassan minden fogat ledarált.
Vagy cserélhetnél kuplungtárcsát utángyártottra, de az biztos nem menne el 1millió km-t. Ugyanis sok más dolog mellett kuplungtárcsát azt tudtak gyártani az NDK-ban. Szóval választod a kellemetlenséget vagy szerelsz és csak szerelsz. De még mielőtt belekötne valaki hogy e miatt is szét kell szednie, legközelebb azt is elmondom ha valakit érdekel hogyan szüntessük meg a problémát 1 perc alatt.
Remélem sokat segítettem, sziasztok!
-