IFA L60-as hátsóagynál rugósgyűrű?
Mikor leszedtem a hátsó kerekeket, csak a kerékanya mögött volt rugósgyűrű, én viszont raktam a belső kerék és a fékdob közé is. A W50-es Ifámon is volt.
-
Nem tarom jó ötletnek. Gyakran találkozom hasonló megoldással, nyilván egyértelműnek látszik a w50-es Ifa után. De ez L60-as és gyárilag sem raktak belülre illesztő gyűrűt.
Felesleges is volna, mivel ennél a típusnál (mint a legtöbbeknél) a belső felni tehermentesítését és központosítását az agy pereme végzi, ezért is fontos az ikerkerék felrakásánál a belső felnit ellenőrizni meghúzás előtt, hogy valóban illeszkedik-e a helyére.
De nem csak, hogy felesleges, de nem is ajánlatos rugósgyűrűket belülre rakni több okból sem.
Meghúzás után a rugósgyűrű benyomódhat a fékdobba, ami ettől a gyűrű alatt elkophat, rosszabb esetben a fékdob el is repedhet, A mozgástól a gyűrű bele süllyed a fékdobba, ami ettől egyre jobban rongálódik, és ami nagyon kellemetlen lehet épen ezért a felni anélkül, hogy az anya megmozdulna, mégis meglazul, majd végül ismerjük a végeredményt.
Továbbá a rugósgyűrűk is különböző méretűek lehetnek, ezáltal lehúzás után a felnit elhajlásra, de inkább törésre vagy egyenetlen felfekvése miatt lazulásra kényszerítik.
Továbbá, ha már egy ideje rugósgyűrűt használsz, ez a fékdobon különböző mélységű sérüléseket okoz.
Csak gondold végig, amikor ilyen különböző mélységű sérüléseket látsz, hogyan döntöd el, hogy melyik rugósgyűrűt hova rakod, sem a sérülések sem a rugósgyűrűk nem egyformák, márpedig egy egyenes síkú felninek szüksége van mind a tíz ponton egy síkban elhelyezkednie.
Szerintem rakd el tartalékba azokat a gyűrűket és bízd az agy peremére ezt a részét. Nem csak a rugósgyűrűt spórolhatod meg ezzel de néhány felnit, keréktőcsavart, hátsóagyat, fékdobot és bosszankodást is.