X

IFA L60-as hátsóagynál rugósgyűrű?

Zurück zur vorherigen Seite.
Stictworte
1-körös, 190-195 bár, 2-körös, 3-körös, 6-os, adagoló, adatok, agy, alacsony, alapjárat, alkatr, alkatrrész, alkatrész, alsó, alvázszám, anya, befecskendezés, bendix, besül, betét, beállítás, biztonságiszelep, csap, csavar, csere, datok, dugattyú, dugattyű, eldugul, elereszt, elgurul, ellenőr, elromlik, elromlott, előtöltés, ep szelep, ereszt, erő, erősít, eszik, fedél, feltöltés, fogas, fogaskoszorú, fogyasztás, folyik, fontos, forgatónyomaték, furat, fék, fékbetét, fékdob, fékhenger, fékmunkahenger, fékpofa, fékszelep, fölső, főlső, gumiméret, gyújtás, gyűrű, gázolaj, hajtóműolaj, hatos, helye, henger, hengerfej, hiba, hibás, hol talál, ház, hüvely, index, indító, irány, izzít, javít, javítás, jelző, kapcsoló, kartergáz, kemény, kerék, kerékfékhenger, keréktőcsavar, kevés, kinyomó, kiold, kiszedése, kiszerelés, kompr, kompresszor, kopott, kormány, kormánymű, koszorú, kulissza, kuplung, kuplungtárcsa, kábel, kézi, kézifék, kézifék henger, kézifékszelep, körös, különböző, l60-as, l60.fűtéscsap.fűtés, lamella, lehúzás, levegő, levegőcsap, levegőszelep, levegőszűrő, lámpa, légszűrő, légszűrőbetét, löket, magasság, megállapítás, megég, motor, motorolaj, motorolajszűrő, motorszám, munkahenger, , működés, műszaki, nem alszik el, nem emel ki, nem jön le, nyomaték, nyomás, nívópálca, olaj, olajcsere, olajnyomás, olajszint, omega, osztó, osztómű, perem, persely, pofa, porlasztó, pólus, pótkocsi, ragad, relé, reped, rossz, rugó, rugóerőtároló, rugós, rugósgyűrű, rögzítő, rögzítőfék, sebesség, sebváltó, sokat, sorrend, szakad, szegecs, szelep, szelephézag, szerel, szerelés, szerkezet, szerl, szervó, szilánk, szivattyú, szrerel, szétszedés, szökik, szűrő, szűrőház, sűl, tegely, teljesítmény, terep, terepes, terepváltó, termel, tárcsa, tárol, tároló, típus, tökremegy, törik, veszting, vezérlő, villog, villogó, világít, vizsgálat, vontat, vontatás, váltó, váltókar, áram, áramtalanító, átmérő, ég, önindító, útszelep, üzemanyag, üzemi,

 

Mikor leszedtem a hátsó kerekeket, csak a kerékanya mögött volt rugósgyűrű, én viszont raktam a belső kerék és a fékdob közé is. A W50-es Ifámon is volt.

-

Nem tarom jó ötletnek. Gyakran találkozom hasonló megoldással, nyilván egyértelműnek látszik a w50-es Ifa után. De ez L60-as és gyárilag sem raktak belülre illesztő gyűrűt.
Felesleges is volna, mivel ennél a típusnál (mint a legtöbbeknél) a belső felni tehermentesítését és központosítását az agy pereme végzi, ezért is fontos az ikerkerék felrakásánál a belső felnit ellenőrizni meghúzás előtt, hogy valóban illeszkedik-e a helyére.
De nem csak, hogy felesleges, de nem is ajánlatos rugósgyűrűket belülre rakni több okból sem.
Meghúzás után a rugósgyűrű benyomódhat a fékdobba, ami ettől a gyűrű alatt elkophat, rosszabb esetben a fékdob el is repedhet, A mozgástól a gyűrű bele süllyed a fékdobba, ami ettől egyre jobban rongálódik, és ami nagyon kellemetlen lehet épen ezért a felni anélkül, hogy az anya megmozdulna, mégis meglazul, majd végül ismerjük a végeredményt.
Továbbá a rugósgyűrűk is különböző méretűek lehetnek, ezáltal lehúzás után a felnit elhajlásra, de inkább törésre vagy egyenetlen felfekvése miatt lazulásra kényszerítik.
Továbbá, ha már egy ideje rugósgyűrűt használsz, ez a fékdobon különböző mélységű sérüléseket okoz.
Csak gondold végig, amikor ilyen különböző mélységű sérüléseket látsz, hogyan döntöd el, hogy melyik rugósgyűrűt hova rakod, sem a sérülések sem a rugósgyűrűk nem egyformák, márpedig egy egyenes síkú felninek szüksége van mind a tíz ponton egy síkban elhelyezkednie.
Szerintem rakd el tartalékba azokat a gyűrűket és bízd az agy peremére ezt a részét. Nem csak a rugósgyűrűt spórolhatod meg ezzel de néhány felnit, keréktőcsavart, hátsóagyat, fékdobot és bosszankodást is.