X

Rugóerőtároló szétszedése vagy inkább veszélye !

Vissza az előző oldalra.
Címkék
1-körös, 190-195 bár, 2-körös, 3-körös, 6-os, adagoló, adatok, agy, alacsony, alapjárat, alkatr, alkatrrész, alkatrész, alsó, alvázszám, anya, befecskendezés, bendix, besül, betét, beállítás, biztonságiszelep, csap, csavar, csere, datok, dugattyú, dugattyű, eldugul, elereszt, elgurul, ellenőr, elromlik, elromlott, előtöltés, ep szelep, ereszt, erő, erősít, eszik, fedél, feltöltés, fogas, fogaskoszorú, fogyasztás, folyik, fontos, forgatónyomaték, furat, fék, fékbetét, fékdob, fékhenger, fékmunkahenger, fékpofa, fékszelep, fölső, főlső, gumiméret, gyújtás, gyűrű, gázolaj, hajtóműolaj, hatos, helye, henger, hengerfej, hiba, hibás, hol talál, ház, hüvely, index, indító, irány, izzít, javít, javítás, jelző, kapcsoló, kartergáz, kemény, kerék, kerékfékhenger, keréktőcsavar, kevés, kinyomó, kiold, kiszedése, kiszerelés, kompr, kompresszor, kopott, kormány, kormánymű, koszorú, kulissza, kuplung, kuplungtárcsa, kábel, kézi, kézifék, kézifék henger, kézifékszelep, körös, különböző, l60-as, l60.fűtéscsap.fűtés, lamella, lehúzás, levegő, levegőcsap, levegőszelep, levegőszűrő, lámpa, légszűrő, légszűrőbetét, löket, magasság, megállapítás, megég, motor, motorolaj, motorolajszűrő, motorszám, munkahenger, , működés, műszaki, nem alszik el, nem emel ki, nem jön le, nyomaték, nyomás, nívópálca, olaj, olajcsere, olajnyomás, olajszint, omega, osztó, osztómű, perem, persely, pofa, porlasztó, pólus, pótkocsi, ragad, relé, reped, rossz, rugó, rugóerőtároló, rugós, rugósgyűrű, rögzítő, rögzítőfék, sebesség, sebváltó, sokat, sorrend, szakad, szegecs, szelep, szelephézag, szerel, szerelés, szerkezet, szerl, szervó, szilánk, szivattyú, szrerel, szétszedés, szökik, szűrő, szűrőház, sűl, tegely, teljesítmény, terep, terepes, terepváltó, termel, tárcsa, tárol, tároló, típus, tökremegy, törik, veszting, vezérlő, villog, villogó, világít, vizsgálat, vontat, vontatás, váltó, váltókar, áram, áramtalanító, átmérő, ég, önindító, útszelep, üzemanyag, üzemi,

 

Nekem olyan kérdésem lenne,hogy a rugótárolót lehet házilag szerelni vagy szakműhely szükséges?Valamilyen tömítés gondja lehet mert amikor a fékeket cseréltem akkor vettem észre,hogy a felrakott porvédő gumi harangot felfújta lassan.

-

Erre, mint szerelő, ha azt a választ adnám, nyilvános helyen, hogy bárki szétszedheti, akkor ez elegendő lehetne ahhoz, hogy baleset esetén bárki erre hivatkozva, szép kis kártérítés követelhetne tőlem. Mivel tudom sokan bíznak magukban és nem állítom, hogy alaptalanul, inkább a másik oldalról közelítem meg a dolgot. Leírom milyen dolgok következhetnek be, ha nem ismerjük a rugóerőtároló működését és szétszedését valamint a lehetséges hibáit.
Működését tekintve két kamrára osztjuk az egységet. Az egyik felében két feszített állapotban lévő igen erős rugó van, amelyeknek ereje elegendő az autó lejtőn való rögzítésére. Ilyenkor a másik kamrában nincs levegő nyomás. Mikor kiengedjük a kéziféket, levegő áramlik a rugóval ellentétes oldalon lévő kamrába, és a nagy nyomás a rugókat még jobban összepréseli, melynek hatására a kézifék kiold. Ezt a két kamrát választja el egyébként az a karmantyú amely felelős lehet a levegő eresztésért, de ugyanígy jónak kell lennie a kamra falának és a karmantyút tartó csőtengely végén elhelyezkedő tányérnak is. Szétszedés után ezeket cserélni illetve javítani kell. Rugók gyakran eltörnek, ezeket cserélni lehet.
Ami lényeg, ilyen kézifékkamrát pedig, olyan prés nélkül SZÉTSZEDNI, amelyben a RUGÓERŐTÁROLÓ megfelelően rögzíteni nem lehet, RENDKÍVŰL KOCKÁZATOS, ÉS ÉLETVESZÉLYES! Lehetséges hiba továbbá, hogy a csőtengely megszorulhat a gallér rész perselyében. Ilyenkor a rugóerőtároló nem feszíti meg teljesen a kézifékkötelet, csak úgy mint a rugó törésénél. Csakhogy míg rugótörés csökkenti a szétszedés által okozott baleset súlyosságát, addig egy megszorult csőtengely, valóságos időzített bomba, akár csak a gallér pereméről, szorulás miatt leszakadt perselyház. Szintén súlyosbítja a szétszedés kockázatát a pereménél vagy bárhol eltörött és behorpadt ház.
És végezetül két történet, ami említést érdemel.
Félig szétszedett rugóerőtárolóval az autó csomagtartójában tartottak felém, amelynek a csőtengelye megszorult a perselyben, de már az aluházból kiszedték. Menetközben lépett működésbe ez az időzített bomba, az autó mindkét oldalát jól ki is horpasztotta, ahogy egymástól ellökődtek az alkatrészek.
Nem volt ilyen szerencsés azaz ember, aki prés nélkül távolította el a csavarokat egy satuban. Az alkatrész olyan erővel szakadt ki a helyéről, hogy a kézfejét visszahajlította a csuklójára.
Tehát nem tudhatom ki milyen körültekintő, de ha még a működését és a hibáit sem ismered , inkább házilag ne !
Tudom, hogy kecsegtető egy pár ezer forintos karmantyút kicserélni, de a tapasztalataim azt mutatják, ritka az olyan eset mikor ennyi elég, és akkor még nem is említettem meg sok bosszantó kisebb nagyobb dolgot, amik ugyancsak megnehezítik a hibátlan kivitelezést.