X
Húsvéti nyitvatartás!

Tisztelt Vásárlóink!

Üzletünk Március 29. és Április 1. között zárva tart.

Mindenkinek kellemes húsvéti ünnepeket kívánunk!

X

Jó tudni ! Irányjelző javítása IFA L60-ason.

Vissza az előző oldalra.
Címkék
1-körös, 190-195 bár, 2-körös, 3-körös, 6-os, adagoló, adatok, agy, alacsony, alapjárat, alkatr, alkatrrész, alkatrész, alsó, alvázszám, anya, befecskendezés, bendix, besül, betét, beállítás, biztonságiszelep, csap, csavar, csere, datok, dugattyú, dugattyű, eldugul, elereszt, elgurul, ellenőr, elromlik, elromlott, előtöltés, ep szelep, ereszt, erő, erősít, eszik, fedél, feltöltés, fogas, fogaskoszorú, fogyasztás, folyik, fontos, forgatónyomaték, furat, fék, fékbetét, fékdob, fékhenger, fékmunkahenger, fékpofa, fékszelep, fölső, főlső, gumiméret, gyújtás, gyűrű, gázolaj, hajtóműolaj, hatos, helye, henger, hengerfej, hiba, hibás, hol talál, ház, hüvely, index, indító, irány, izzít, javít, javítás, jelző, kapcsoló, kartergáz, kemény, kerék, kerékfékhenger, keréktőcsavar, kevés, kinyomó, kiold, kiszedése, kiszerelés, kompr, kompresszor, kopott, kormány, kormánymű, koszorú, kulissza, kuplung, kuplungtárcsa, kábel, kézi, kézifék, kézifék henger, kézifékszelep, körös, különböző, l60-as, l60.fűtéscsap.fűtés, lamella, lehúzás, levegő, levegőcsap, levegőszelep, levegőszűrő, lámpa, légszűrő, légszűrőbetét, löket, magasság, megállapítás, megég, motor, motorolaj, motorolajszűrő, motorszám, munkahenger, , működés, műszaki, nem alszik el, nem emel ki, nem jön le, nyomaték, nyomás, nívópálca, olaj, olajcsere, olajnyomás, olajszint, omega, osztó, osztómű, perem, persely, pofa, porlasztó, pólus, pótkocsi, ragad, relé, reped, rossz, rugó, rugóerőtároló, rugós, rugósgyűrű, rögzítő, rögzítőfék, sebesség, sebváltó, sokat, sorrend, szakad, szegecs, szelep, szelephézag, szerel, szerelés, szerkezet, szerl, szervó, szilánk, szivattyú, szrerel, szétszedés, szökik, szűrő, szűrőház, sűl, tegely, teljesítmény, terep, terepes, terepváltó, termel, tárcsa, tárol, tároló, típus, tökremegy, törik, veszting, vezérlő, villog, villogó, világít, vizsgálat, vontat, vontatás, váltó, váltókar, áram, áramtalanító, átmérő, ég, önindító, útszelep, üzemanyag, üzemi,

Bár nem sejtet a cikk címe különösebb érdeklődést, azért odafigyelést mindenképpen érdemel, főleg a 7 lábú villogó relé, folyamatosan növekvő, de sosem volt elég olcsó ára miatt.
Az ár/érték arány addig senkit nem érdekel, míg e megbízható szerkezet hosszú megbízható pályafutása során egyszer csak egy apróbb zárlat miatt tönkre nem megy. Majd az újabb relé berakásánál ismét kudarc. Míg a régi elektronikus relék tartalmaztak egy belső védelmet, amelynek helyreállítása kisebb szaktudással orvosolható volt, addig a ma forgalomban lévő full elektronikus villogó automatát, egyetlen zárlatra működésképtelenné tehet, még mielőtt egyet villanthatna.
Ezért még mielőtt a relét boldogan kicsomagolnád a régi reléről húzz le 2 vezetéket a 49-es és a 49a jelűt és told egymásba úgy, hogy azok a levegőben maradva a többi vezetéktől és a műszerfal fém részétől távol essenek. Ezután cseréld ki a kiégett biztosítékot, majd rakd rá a gyújtást. Ha a biztosítékot azonnal kiveri addig keresd a hibát, míg meg nem találod és a biztosíték már többé nem ég ki.
Ha eddig minden rendben tedd ki az irányjelzőt mindkét oldalra, közben jó ha a vezetékeket az egész autón végig mozgatva ellenőrzöd a zárlatot. Nem árt ha kicsit e közben megütögeted a kormányt a kormánykapcsolót kissé extrémebb de nem káros mozgatásnak teszed ki.
Ha ezek után is minden rendben szedd le a lámpa burákat és szemrevételezd,
hogy nem okozhatott-e zárlatot egy sérült vezeték, érintkező vagy egy félig kicsúszott izzó. Esetleg egy kicsit a lámpatestet megütögetve is előjöhet a hiba. Mindig arra álljon az irányjelző karja, amelyik oldalt éppen ellenőrzöd.
FONTOS! Csak azután cseréld ki a villogórelét, ha már teljesen megbizonyosodtál a zárlat megszűnéséről! Ha nem találtál semmit, nem csak kételkedésből de pénztárca kímélés szempontjából sem árt, ha az új relét még egy pár napig nem csomagolod ki a dobozból és a polcon hagyod.
A további vizsgálat idejére szerezz be egy bár nem túl tartós de lényegesebben olcsóbb „hengeres relét” és azt a két szálat amit a reléről lekötöttél kösd az alurelé megfelelő lábaira, ha szükséged van visszajelzőre a kockareléről kösd át a c1, c2 vagy c3 sarut a K, K1 vagy C, C1 jelű lábra.
És azoknak akik a fellendülő gazdasági helyzet mégis negatív irányban tapasztalják, ajánlom figyelmébe a még költség kímélőbb tesztnapokra: a két lehúzott kábelt egyszerűen hagyd egymásba csúsztatva és szigeteld le. A villogást a kormánykapcsoló mozgatásával imitálhatod, és erre az írásra ne hivatkozz ha a közlekedés rendészet felelőségre von, hogy az irányjelződ megszakítás nélkül világít. Azonban ebben a helyzetben sem ajánlom a huzamosabb ilyen fajta működtetést. Főleg, hogy ha valóban van benne hiba akkor az 1-2 napon belül úgyis elő fog jönni.
Ha eljött az ideje a relé cseréjének, az utót áramtalanítsd le, de minimum a gyújtást vedd le róla. Ezután cseréld ki a relét, ügyelj a kábelek helyére. Helyezd a relét úgy, hogy a relé csatlakozói és a vezeték csúszó sarui ne érhessenek a műszerfal fém részeihez illetve más vezeték fém részeihez.
Helyezd áram alá, tedd rá a gyújtást és kapcsold be az irányjelzőt mindkét oldalra. Ha működik, újra áramtalaníts, majd rakd a helyére a relét, rögzítsd két csavarral nehogy elmozdulhasson és testhez érhessen a csatlakozásnál. Arra is ügyelj, hogy a későbbiekben fém tárgy (valamilyen szerszám) ne eshessen a csatlakozások közé. Ha így jársz el, még sokáig tarthat e kényes kis műszer, hacsak ki nem fogsz néhány gyenge minőségű, az irányjelzővel összefüggő alkatrészt.