X

válasz:

Vissza az előző oldalra.
Címkék
1-körös, 190-195 bár, 2-körös, 3-körös, 6-os, adagoló, adatok, agy, alacsony, alapjárat, alkatr, alkatrrész, alkatrész, alsó, alvázszám, anya, befecskendezés, bendix, besül, betét, beállítás, biztonságiszelep, csap, csavar, csere, datok, dugattyú, dugattyű, eldugul, elereszt, elgurul, ellenőr, elromlik, elromlott, előtöltés, ep szelep, ereszt, erő, erősít, eszik, fedél, feltöltés, fogas, fogaskoszorú, fogyasztás, folyik, fontos, forgatónyomaték, furat, fék, fékbetét, fékdob, fékhenger, fékmunkahenger, fékpofa, fékszelep, fölső, főlső, gumiméret, gyújtás, gyűrű, gázolaj, hajtóműolaj, hatos, helye, henger, hengerfej, hiba, hibás, hol talál, ház, hüvely, index, indító, irány, izzít, javít, javítás, jelző, kapcsoló, kartergáz, kemény, kerék, kerékfékhenger, keréktőcsavar, kevés, kinyomó, kiold, kiszedése, kiszerelés, kompr, kompresszor, kopott, kormány, kormánymű, koszorú, kulissza, kuplung, kuplungtárcsa, kábel, kézi, kézifék, kézifék henger, kézifékszelep, körös, különböző, l60-as, l60.fűtéscsap.fűtés, lamella, lehúzás, levegő, levegőcsap, levegőszelep, levegőszűrő, lámpa, légszűrő, légszűrőbetét, löket, magasság, megállapítás, megég, motor, motorolaj, motorolajszűrő, motorszám, munkahenger, , működés, műszaki, nem alszik el, nem emel ki, nem jön le, nyomaték, nyomás, nívópálca, olaj, olajcsere, olajnyomás, olajszint, omega, osztó, osztómű, perem, persely, pofa, porlasztó, pólus, pótkocsi, ragad, relé, reped, rossz, rugó, rugóerőtároló, rugós, rugósgyűrű, rögzítő, rögzítőfék, sebesség, sebváltó, sokat, sorrend, szakad, szegecs, szelep, szelephézag, szerel, szerelés, szerkezet, szerl, szervó, szilánk, szivattyú, szrerel, szétszedés, szökik, szűrő, szűrőház, sűl, tegely, teljesítmény, terep, terepes, terepváltó, termel, tárcsa, tárol, tároló, típus, tökremegy, törik, veszting, vezérlő, villog, villogó, világít, vizsgálat, vontat, vontatás, váltó, váltókar, áram, áramtalanító, átmérő, ég, önindító, útszelep, üzemanyag, üzemi,

Jó lenne még egy-két információ. Az, hogy működik, azt jelenti, hogy benyomható a pedál, de keményen, és a kuplung kinyomva ki is emel?
Ha esetleg ez a tünet, első lépésként föltermelt levegőnél, a váltókart át kell kapcsolni alsó fokozatból fölsőbe és onnan vissza . Ez egy egyszerű ellenőrzés, hogy a harmadik körön van-e levegő, vagy sem. Ha az átkapcsoláskor a szelepek határozottan szisszennek, akkor a harmadik kör amelyiken a kuplung is van, kap levegőt, ha nincs ilyen hang akkor a háromkörös szelepeddel van a probléma (szelep ellenőrzése egy másik cikkben) esetleg az onnan jövő vezetékben dugulás. Ha ezek jól működnek, akkor a kuplungalsóhengerre csatlakoztatott levegőtömlőt le kell venni, ellenőrizni, hogy a tömlőben van-e nyomás. Ha nincs nyomás, akkor az utóbbi csőszakaszban van dugulás, ha van, akkor már nem sok hiba lehet hátra.
Az alsómunkahengert anélkül, hogy lekötnéd a rendszerről a két fölfogató csavar leszedése után vedd le a helyéről, éppen csak annyira, hogy a kinyomóvillára rátehess egy 50-60cm-es csövet. Ha lábbal hátra tudod nyomni erősen ugyan, de nem komoly erőlködéssel, akkor az alsómunkahengereddel van a baj: rosszul lett összerakva, sérült a szervószelepe vagy megszorult a dugattyúja, ha esetleg régi, vagy a levegőt elereszti a karmantyúnál, benyomott pedálnál stb. Ha nem tudod hátra tolni a kinyomóvillát a következőt kell tenned (amit egyébként máskor is megtehetsz, ha csak egy kicsit is keményebbnek érzed a kuplungot a megszokottnál): szereld vissza a kuplungalsót a helyére. A tolórúdon a hézagot teljesen vedd el, ezután csak könnyedén elég ha csak kicsit, még egy fordulatnyit ráállítasz a villára. (Erre azért van szükség, hogy amikor a csúszóhüvelyt kiveszed a helyéről a nyelestengellyel együtt, a kinyomócsapágy ne mozduljon el a helyéről, ezáltal a visszarakás sokkal könnyebb.) Vedd le a kiskardánt a kuplung és a sebváltó között, majd a négy 8-as csavart a csúszóhüvelyről, ezután üsd ki a nyelestengelyt a pereménél. Ha szerencséd van a csúszóhüvellyel együtt fog kijönni. Amikor kint van, nincs más dolgod, mint letakarítani és a kinyomócsapággyal érintkező felületét bezsírozni, majd visszarakni a helyére. Ezt a műveletet másoknak is ajánlom 1-2 évente elvégezni, ha a kinyomócsapágy nem szorul meg a csúszóhüvelyen a kuplung hengerek is tovább tartanak, nem beszélve a térd ízületeiről ! Ez a leírás csak ebben a sorrendben célravezető, nem tértem ki egyéb hibákra a kevés információ miatt, illetve azokra sem, mit tehetünk, ha valami okból a szétszedés nem megy simán és az egyéb ilyenkor látható hibákra sem.