X

1-körös Pótkocsifék ha nem működik.

Vissza az előző oldalra.
Címkék
1-körös, 190-195 bár, 2-körös, 3-körös, 6-os, adagoló, adatok, agy, alacsony, alapjárat, alkatr, alkatrrész, alkatrész, alsó, alvázszám, anya, befecskendezés, bendix, besül, betét, beállítás, biztonságiszelep, csap, csavar, csere, datok, dugattyú, dugattyű, eldugul, elereszt, elgurul, ellenőr, elromlik, elromlott, előtöltés, ep szelep, ereszt, erő, erősít, eszik, fedél, feltöltés, fogas, fogaskoszorú, fogyasztás, folyik, fontos, forgatónyomaték, furat, fék, fékbetét, fékdob, fékhenger, fékmunkahenger, fékpofa, fékszelep, fölső, főlső, gumiméret, gyújtás, gyűrű, gázolaj, hajtóműolaj, hatos, helye, henger, hengerfej, hiba, hibás, hol talál, ház, hüvely, index, indító, irány, izzít, javít, javítás, jelző, kapcsoló, kartergáz, kemény, kerék, kerékfékhenger, keréktőcsavar, kevés, kinyomó, kiold, kiszedése, kiszerelés, kompr, kompresszor, kopott, kormány, kormánymű, koszorú, kulissza, kuplung, kuplungtárcsa, kábel, kézi, kézifék, kézifék henger, kézifékszelep, körös, különböző, l60-as, l60.fűtéscsap.fűtés, lamella, lehúzás, levegő, levegőcsap, levegőszelep, levegőszűrő, lámpa, légszűrő, légszűrőbetét, löket, magasság, megállapítás, megég, motor, motorolaj, motorolajszűrő, motorszám, munkahenger, , működés, műszaki, nem alszik el, nem emel ki, nem jön le, nyomaték, nyomás, nívópálca, olaj, olajcsere, olajnyomás, olajszint, omega, osztó, osztómű, perem, persely, pofa, porlasztó, pólus, pótkocsi, ragad, relé, reped, rossz, rugó, rugóerőtároló, rugós, rugósgyűrű, rögzítő, rögzítőfék, sebesség, sebváltó, sokat, sorrend, szakad, szegecs, szelep, szelephézag, szerel, szerelés, szerkezet, szerl, szervó, szilánk, szivattyú, szrerel, szétszedés, szökik, szűrő, szűrőház, sűl, tegely, teljesítmény, terep, terepes, terepváltó, termel, tárcsa, tárol, tároló, típus, tökremegy, törik, veszting, vezérlő, villog, villogó, világít, vizsgálat, vontat, vontatás, váltó, váltókar, áram, áramtalanító, átmérő, ég, önindító, útszelep, üzemanyag, üzemi,

Egykörös pótkocsit vontatok, a csapok is nyitva vannak, még sem működik a pótkocsin a fék.

-

Sok vizsgálatot itt nem említek, ami ugyan összefüggésben van a pótkocsi fékkel, azonban azok hibát produkálnak magán a gépesen is, ezért azokat a hibákat az Ifán is észrevennéd.
Tehát tegyük föl, hogy az L60-ason minden rendben, csak a pótkocsin nem.
Ékeld ki az autót. Termeld föl a levegőt lefújásig.
Húzd be a kéziféket az L60-ason. válaszd le a pótkocsi levegőcsatlakozóját és nyomd be a szelepet a gépes 1-körös csatlakozóján. Könnyen be kell mennie.
Ezután ereszd ki a rögzítőféket és nyomd be újra a szelepet. Ha nehezen megy, és ha benyomva erősen jön a levegő, akkor az Ifán minden rendben,a pótkocsin kell tovább a hibát keresned.(persze nem ártana a csatlakozón ilyenkor a levegő nyomást megmérni, aminek 6,5 bárnak kellene lennie. Kevesebb nyomáson működhet ugyan a fék ilyenkor is, de a fékerő a pótkocsin gyengébb lesz. Ezekre a hibákra egy másik cikkben kitérek, hogy ne bonyolítsuk túl.).
Ha viszont kiengedett kéziféknél is könnyen benyomható a szelep és levegő nem jön továbbra sem, akkor:
A 3-körös szelepről, (amelyikre összesen 7db levegőcső megy, a légtartályok mögött) 19-es kulccsal tekerd le az alsó-külső levegőcső hollandiját. Ez a betáp levegője a 2-körös pótkocsiszelepnek. Ha nem jön a levegő a szelepből, akkor rossz a 3-körös biztonságiszeleped , vagy elfagyott.
Ha erőteljesen jön a levegő a biztoságiszelepből, tekerd vissza a hollandi anyát és húzd meg.
Ezután húzd be a kéziféket az Ifán. Tekerd le 22-es vagy 19-es kulccsal hátul, a csap után a hollandi anyákat.
-Ha valamelyik csapból nem megy a levegő, akkor, arról a csapról tekerd le a hollandit amelyik a csap előtt van. Ha a csövön jön a levegő, akkor a csapod van berohadva, (ami most már úgyis a kezedben van és le is ellenőrizheted, tehát csere.)
Ha az egyik csövön nem jön a levegő amelyek a 2-körös szelep felől jönnek (behúzott kéziféknél), akkor a 2-körös pótkocsiszelep hibás.
-Ha mindkettőn jön a levegő, a csap után is, és a csatlakozó így is benyomható levegőáramlás nélkül, akkor az 1-körös pótkocsiszelep a rossz.
FIGYELEM ! A leírt vizsgálatban a megállapítások, csak ebben a sorrendben igazak. Kiemelve a részleteket szövegkörnyezetükből, téves következtetést okozhatnak.
Valamint a 2-körös pótkocsiszelep még egy vizsgálata kimaradt, amely általában ritka, de a teljes kizáráshoz szükséges, viszont leírva sokat bonyolít.